جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اولین نشست مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور با اشاره به مشکلات موجود در کشور، نسبت به حل این مشکلات با تدبیر دولت ابراز امیدواری کرده و از دیپلماسی دولت به خصوص در عرصه مذاکرات هسته ای اعلام حمایت کردند.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر حسن روحانی امروز (دوشنبه) در دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار کرد: استان اصفهان علیرغم وجود مشکلات به لطف خدا دارای ظرفیت های فراوانی است که مردم سخت کوش، تلاش گر، ایثارگر و جوانان تحصیل کرده و علاقه مند به خدمت، از مهم ترین این ظرفیت ها هستند.

دکتر روحانی تصریح کرد: اصفهان در عین حال که از قطب های مهم صنعتی کشور است، از پتانسیل های مهم گردشگری و آثار تاریخی و دیدنی بی نظیری نه تنها در سطح کشور، بلکه بعضا در سطح جهانی برخوردار است و با وجود مسائل ناشی از خشکسالی، در عرصه کشاورزی نیز یکی از استان های پیشتاز کشور به شمار می رود.

رییس جمهور بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از کم توجهی به ضرورت تصمیم گیری های عالمانه و عمیق در عرصه های مدیریتی دانست و گفت: ایران با مشکلاتی نظیر کم آبی زاینده رود، دریاچه ارومیه، رود کارون، دریاچه هامون، پایین رفتن سطح آب در کلیه چاه های کشور، افزایش شوری نسبی زمین و آب به دلیل عدم به کارگیری یک نگاه عالمانه و کارشناسانه جامع به مساله آب روبه روست که دولت «تدبیر و امید» تمهیداتی را برای حل مشکلات در این عرصه اندیشیده و به تدریج آنها را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

دکتر روحانی اضافه کرد: مساله آب زاینده رود، از یک سو ریشه در خشکسالی معمول در کشور و از سوی دیگر ریشه در نحوه نگرش به مسائل ملی و کلان در عرصه آب به عنوان یکی از مهم ترین معضلات جهان در قرن حاضر و قرون آینده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و ضرورت تدبیر در نحوه مصرف منابع درآمدی، ابراز امیدواری کرد که با وجود عزم و اراده ملی در حل مشکلات و با توجه به پشتیبانی ارزشمند و اعتماد مقام معظم رهبری به دیپلماسی دولت، گشایش در عرصه های گوناگون کشور قابل پیش بینی است.

دکتر روحانی با اشاره به پیشرفت های مناسبی که پس از استقرار دولت در شناسایی مشکلات اساسی حاصل شده و قدم های صحیح و مثبتی که با تلاش شبانه روزی و درایت گروه مذاکره کننده برداشته شده است، اظهار کرد: امیدوارم در سال جاری و خصوصا در سال ۱۳۹۳ با تنظیم بودجه ای منطقی، متوازن و واقعی، به کمک نمایندگان محترم مجلس، در حل بسیاری از مشکلات توفیق حاصل شود.

رییس جمهور افزود: این امر افق های جدیدی را در عرصه پشتیبانی دولت از فعالیت های عمرانی مورد نیاز مناطق مختلف کشور پیش چشم می گشاید و موجبات رفع مشکلات مردم را بیش از پیش فراهم می نماید.

دکتر روحانی اظهار کرد: همه فعالیت های دولت بدون نقص نیست، اما وقتی حجم بدهی های دولت گذشته به بانک ها و بخش های خصوصی و پیمانکاران بر اساس بررسی های مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، باید برای همراهی با دولت در حل مشکلات پیشگام بود و زمینه های حل مشکلات را در حد مقدور فراهم کرد.

در این جلسه که اولین نشست از سلسله دیدارهای رییس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، نمایندگان شهرستان های شهرضا، نجف آباد، مبارکه، لنجان، سمیرم، گلپایگان، شاهین شهر، فریدن، نایین، نطنز، اصفهان، اردستان، فلاورجان، کاشان و ارامنه جنوب کشور، مطالبی از مشکلات حوزه انتخابیه و بعضا برخی از مسائل عمومی کشور را با رییس جمهور مطرح ساختند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات