یک عضو مجلس خبرگان رهبری بر این نکته که خط قرمز ها را باید محدود کنیم، تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز، آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان این که برخوردهای امنیتی با علم و دانش، آزاداندیشی و دانشگاه و دانشجو هیچ تناسبی ندارد، گفت: اینگونه برخوردها نه تنها فایده ای ندارد، بلکه ضررش از فایده اش بیشتر است.

وی با بیان این که ممکن است در مقطعی برخوردهای امنیتی باعث ایجاد یک آرامش ظاهری در جامعه یا در دانشگاه شود، ولی روزی این فشارها سرباز می کند و ممکن است آثار مخربی به همراه داشته باشد، ادامه داد: وقتی یک فرد سنگ را با تمام توان با زور به آسمان می فرستد هرچه قوی تر باشد این سنگ بالاتر می رود، ولی در موقع بازگشت تخریب های آن بیشتر می شود. در ارتباط با ایجاد فضای امنیتی نیز همینگونه است. ایجاد چنین فضایی در دانشگاه ها باعث ایجاد نارضایتی و عدم امنیت کاری دانشجو و استاد دانشگاه می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید درپی راضی نگه داشتن دانشجو بود و اطمینان آنها را جلب کرد تا آنها بتوانند به راحتی به فعالیت در دانشگاه بپردازند، گفت: ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها ناشی از کوتاه فکری و کج سلیقگی است و انسان های واقع گرا به چنین اقداماتی دست نمی زنند؛چراکه اثرات چنین اقداماتی پایدار نیست.

هریسی با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق و همچنین داشتن شفافیت در برخورد با دانشجویان و مسائل مربوط به آنها گفت: مناسب است که خط قرمزها را محدود کنیم و اینگونه نباشد که همه را جاسوس و برانداز بنامیم؛ چرا که هر کاری جاسوسی و براندازی نیست.

وی با تاکید بر این که فضای دانشگاه باید فضای آزادی و آزاداندیشی باشد، تصریح کرد: در چنین فضایی است که زمینه برای رشد علمی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان و اساتید فراهم می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که مسوولان باید در ارتباط با دانشگاه مدبرانه، عاقلانه و واقع نگرانه برنامه ریزی کنند، گفت: آنها باید به دانشگاه و دانشجویان اعتماد کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات