دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: اینکه وزیر خارجه آمریکا ملت ایران را فریب کار معرفی کرده، با قصد و غرض بوده است.

به گزارش افکارنیوز، علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به مذاکره ایران و ۱+۵، گفت: مسئله ای که باید همواره در موضع گیری هیئت ایرانی مهم باشد، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" ما به آمریکا بدبین هستیم" ، است.

وی با بیان اینکه برخی ادعا می کنند آمریکا تنها یکی از اعضای گروه ۱+۵ است، افزود: همه می دانند کشورهای اروپایی چندان اختیاری در این مقوله ندارند و آمریکا در این مذاکرات از جانب کشورهای اروپایی اختیار دارد و از طرف دیگر آمریکا توسط صهیونیست ها و لابی صهیونیستی اداره می شود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: در عرف معمولی نیز کسی که در معامله و مذاکره و بازی نمی تواند طرف مقابل را شکست دهد، صفات بدی را به وی منسوب می کند و اظهارات اخیر شرمن نیز از این جنس است.

بیانی با بیان اینکه برای همگان روشن است که کشورهای غربی هستند که نمی خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، تصریح کرد: به طور قطع اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در همین راستاست و کسی که در چنین جایگاهی اظهارنظر می کند، قطعا اظهارات او با قصد و غرض است و جایگاه وی جایگاه حرف احساسی نیست و به طور قطع قصد و غرضی در پشت سخنانش وجود دارد.

وی با اشاره به توهین شرمن مبنی بر اینکه در ژن ایرانی ها فریب و نیرنگ نهفته است، گفت: قطعا ایرانی ها بازی را یلد هستند و قطعاً فریب نمی خورند. نه اینکه آنها افراد فریبکاری هستند زیرا جمهوری اسلامی ایران تیم منسجمی در زمینه مذاکرات دارد که زیر نظر رهبر انقلاب به فعالیت خود ادامه می دهد.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه توهین شرمن به ملت ایران بیشتر شرح حال دولت مردان آمریکایی است، تاکید کرد: وظیفه هیئت ایرانی این است که در مذاکرات اخیر با دقت بیشتری عمل کنند و به دنبال ایجاد شکاف بین کشورهای اروپایی و آمریکا باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه های کشور آمریکا و سیاست خارجی این کشور می دانند که ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد و حتی به آن اذعان دارند اما اجازه استفاده از انرژی صلح آمیزهسته ای را به ایران نمی دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات