در حالی که جامعه بین المللی خود را برای دور جدیدی از مذاکرات هسته یی با ایران در ژنو در ماه آینده آماده می کند، رییس رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یک شبکه ی خبری فرانسوی نسبت به لغو تحریم ها علیه ایران هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز، شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه ی خبری فرانس ۲۴ نسبت به تحقق یک راه حل دیپلماتیک احتمالی برای موضوع هسته یی ایران ابراز شک و تردید کرد و گفت که نسبت به رسیدن به توافق در زمینه ی مسائل مورد مناقشه خوشبین نیست.

پرز مدعی شد: من مطمئن نیستم زیرا هم چنان فاصله ای بین مواضع دو طرف وجود دارد.

در حالی که مقامات آمریکایی از احتمال لغو تحریم ها علیه ایران صحبت کرده اند، مقامات رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند تا جامعه ی بین المللی را به تداوم اعمال فشار علیه ایران تشویق کند.

رییس رژیم صهیونیستی در این گفت وگو نسبت به لغو تحریم ها هشدار داد و مدعی شد که این تحریم ها موجب پیروزی حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری ایران شد که به نوبه ی خود به انعطاف پذیری بیش تر ایران در زمینه مساله ی هسته یی اش انجامید.

پرز مدعی شد: تغییری (در موضع ایران) به وجود آمده است. من فکر می کنم دلیل ایجاد این تغییر تحریم های اقتصادی بود. من نمی دانم این برای رساندن آن ها به یک توافق نامه ی کامل و نهایی کافی است یا خیر؟

رییس رژیم صهیونیستی در حالی این ادعاها را بیان می کند که مقامات آمریکایی مذاکرات هفته ی گذشته بین ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) را جدی ترین و صادقانه ترین مذاکرات تاکنون توصیف کرده اند و علاوه بر آن دو طرف مذاکرات توافق کرده اند که بار دیگر در تاریخ ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات