لاریجانی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تحرکات دستگاه دیپلماسی، فضای امیدوار کننده ای حاکم شده و نگاه ها بسیار مثبت و امیدوارکننده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی لاریجانی که صبح امروز با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد، با ارائه گزارش سفر خود به ژنو، اظهار کرد: سفر به ژنو، فرصت خوبی برای گفت وگو با سران کشورها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورها برای مذاکره با ایران و برقراری روابط دوستانه ابراز تمایل زیادی دارند و این مسئله به دو دلیل است، یکی انتخابات در ایران که سبب ایجاد جو مثبتی در جهان به نفع جمهوری اسلامی ایران شده است و دیگری گرفتارهایی بوده که آنها در بیرون پیدا کرده اند و متوجه شده اند که تحلیل هایشان علیه ایران درست نبوده است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با تحرکات دستگاه دیپلماسی، فضای امیدوار کننده ای حاکم شده و نگاه ها بسیار مثبت و امیدوارکننده است.

لاریجانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به علت تندروی های خود و حرف های تندی که زده، در جهان مضحکه شده است و کشورهای دیگر نسبت به مواضع آن حساس شده اند.

وی افزود: اینها یک نقش رسانه ای و یک نقش غیر رسانه ای دارند و بعید است نقش غیر رسانه ای آن ها پررنگ باشد چراکه کشورها براساس منافعشان کار می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صهیونیست ها ممکن است با نفوذی که در بخشی از کنگره آمریکا دارند، در تحریم ها موثر باشند اما در نه همه تحریم ها، زیرا بخشی از آنها در شورای امنیت است و بخشی دیگر در دولت آمریکا و اتحادیه اروپا که اگر این بخش ها هم اراده برداشتن تحریم ها را داشته باشند، بقیه هم رفع می شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی گام های خوبی در حال برداشتن است که ان شاء الله به زودی نتایج آن برای مردم مشخص می شود.

وی افزود: در زمینه یارانه ها ابتدا باید یک اصلاح مسیر صورت گیرد و سپس گام های بعدی برداشته شود، نظر مجلس این است که یارانه ها باید برخی مشکلات همانند درمان و بیکاری را در کشور حل کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات