حجت الاسلام مصلحی:

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به محتوای مکالمه تلفنی اوباما و روحانی گفت: جملات و کلمات به کار رفته توسط اوباما با گذشته تفاوتی ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امشب در نشست بررسی نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران ها و تحولات جهانی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه انتخابات دهم در نخستین سال دهه ای برگزار شد که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند، اظهار داشت: استکبار جهانی برای مقابله با این شعار توطئه چینی خود را در آن سال آغاز کردند و سرویس های اطلاعاتی غربی به کار افتادند تا جلوی این شکل گیری را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه موسسات پژوهشی غربی با پشتوانه سرویس های اطلاعاتی تشکیلات سنگینی به راه انداخته و انقلاب را به دقت رصد می کنند بیان کرد: اگر بخواهیم ارزیابی حساب شده ای از فتنه داشته باشیم باید کمی به عقب برویم. ارزیابی های ما از دولت نهم و دهم باید منصفانه و دقیق باشد و نباید از روی هوا و هوس به ارزیابی بپردازیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دولت نهم شعارهای انقلاب را مطرح کرد و این مسئله برای دشمن بسیار سنگین بود بیان داشت: مطرح شدن شعارهای انقلاب به معنای تبعیت و همراهی با انقلاب بود و نیروهای ارزشی در بدنه اجرایی کشور حضور یافتند.

مصلحی با بیان اینکه برخی به فرمایشات رهبری در انتخابات یازدهم تمسک می کردند و می گفتند که رهبری فرموده اند رای حق الناس است، ادامه داد: ایشان در انتخابات دهم هم رای را حق الناس می دانستند و تفاوتی بین سخنان ایشان در انتخابات دهم و یازدهم نیست.

*سخنان اوباما از درون براندازی را دنبال می کند

وی با اشاره به سخنان اوباما در سازمان ملل که گفت ما در ایران به دنبال براندازی نیستیم بیان داشت: چهار سال پیش در زمان فتنه آنها اعلام کردند که به دنبال براندازی بودند و حرف امروز آنها نیز در درون معنای براندازی را دنبال می کند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: وقتی دفتر یکی از سران فتنه را گرفتیم جزوه ای به دست آمد که براندازی نظام را دنبال می کرد و ادبیات این جزوه ادبیات حزب توده بود؛ آیا توده ای ها دنبال انقلاب و جمهوریت بودند و یا فقط براندازی را دنبال می کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بر حفظ سیرت و صورت انقلاب تاکید کرده اند گفت: یکی از نکات مورد تاکید رهبری پرهیز از افتادن در دام دشمن است؛ ما از دیپلماسی با دشمن و غیردشمن حمایت می کنیم ولی باید مشخص شود که ما چه دیدی نسبت به دشمن داریم. ما در دیپلماسی می خواهیم دشمنیِ دشمنان را مدیریت کنیم نه اینکه تفاهم کرده، کوتاه آمده و یا عقب نشینی کنیم. نمی توانیم در مواجهه با دشمنان عبرت های تاریخی را نادیده بگیریم و رهبری نسبت به این مسئله تاکید داشتند.

مصلحی با اشاره به شیوه هایی که دشمن برای مقابله با نظام اسلامی در پیش گرفت بیان کرد: یکی از این شیوه ها انسجام دشمنان داخلی و خارجی است. هر کسی به هر نوعی که با ولایت فقیه و انقلاب زاویه دارد دشمن حساب می شود. ببینید در گذشته اصلاحات و سازندگی چه موضعی نسبت به یکدیگر داشتند و امروز چه ارتباطی با هم دارند. در عرصه بین المللی نیز شاهد وحدت بین عربستان، قطر، کشورهای منطقه و دولت های اروپایی و آمریکا در برابر ایران هستیم.

*در مذاکرات مطلب جدیدی مطرح نشد

وی با اشاره به مقوله مذاکره با آمریکا بیان کرد: اینکه مذاکره با آمریکا را اینقدر در بوق و کرنا کردند به این دلیل است که افکار عمومی را مدیریت کنند و در مذاکرات هم هیچ مطلب جدیدی مطرح نشد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به محتوای مکالمه تلفنی اوباما و روحانی گفت: جملات و کلمات به کار رفته توسط اوباما با گذشته تفاوتی ندارد و او گفته است ما دسترسی مردم ایران به انرژی هسته ای در قالب پروتکل ها و قطعنامه های بین المللی را حق ایشان می دانیم.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در این جملات تصریح کرد: نخست اینکه وی هیچ اشاره ای به حاکمیت و نظام اسلامی نمی کند و ابتدا می گوید دسترسی مردم ایران و وقتی دو روز بعد این سخنان را در کنگره آمریکا تشریح می کنند می گویند که دسترسی نه دستیابی و این سخن یعنی اینکه کشورهای دیگر انرژی هسته ای را تامین می کنند. در ادامه این سخنان گفته می شود که در قالب پروتکل ها و قطعنامه های سازمان ملل عمل شود و برای عمل به این قطعنامه ها در اقدام نخست باید همه تشکیلات هسته ای خود را تعطیل کنیم.

مصلحی ادامه داد: باید از موضع اقتدار با دشمن سخن گفت و رهبری تاکید داشته اند که باید در زمینه اقتدار داخلی سرمایه گذاری صورت گرفته و در عرصه اقتصاد بر اساس تحریم ها طراحی ها انجام شده و مدیریتی مقتدرانه داشته باشیم.

وی در ادامه بهره گیری از مقوله های عامه پسند را توطئه دیگر دشمنان دانست و افزود: آنها نسبت به استفاده ابزاری از چهره های مقبول اقدام کرده و روش هایی نظیر مکر و حیله، استفاده ابزاری از مقدسات، بهره گیری از خواص و نخبگان، استفاده از ناآگاهی مردم و… را به کار می گیرند.

*بدون مدیریت رهبری در فتنه اوضاع ما از مصر بدتر می شد

وزیر سابق اطلاعات با برشمردن برخی از اقدامات رهبری در مقابله با جریان فتنه بیان کرد: ایشان به صحنه گردانان فتنه پیام خصوصی دادند و در جلسه با میرحسین موسوی هشدارهای لازم را داده و اتمام حجت کردند. اگر در فتنه ۸۸ مدیریت ولایت فقیه نبود وضعیت کشور ما از وضعیت امروز مصر بدتر بود.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی باید در عرصه بیداری اسلامی در منطقه به ایفای نقش بپردازد یادآور شد: در قضیه سوریه ایران اسلامی دنیا را به چالش کشیده است و از بشار اسد به دلیل ایستادگی در خط مقاومت و نقش کلیدی که دارد حمایت کرده است. در مسئله سوریه استکبار با همه هستی خود به عرصه آمده است ولی کار آنها به جایی نمی رسد.

مصلحی با اشاره به دیدار خود با مسئول سرویس اطلاعاتی روسیه تصریح کرد: پوتین می گوید از ذره ای احساس کند که ایران پشت قضیه سوریه نیست ادامه نخواهد داد.

وی تاکید کرد: ما امروز در اوج قدرت در منطقه هستیم و باید از موقعیت خود به خوبی استفاده کرده و در زمینه تحریم ها با برنامه ریزی عمل کنیم.

*نرمش قهرمانانه یک تاکتیک است نه راهبرد

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به فضاسازی و جنگ روانی که در شرایط مختلف به راه می افتد تصریح کرد: در سفر دولت به آمریکا به گونه ای فضا سازی کردند که مشکلات با حضور دولت حل می شود؛ اینکه رهبری نرمش قهرمانانه را مطرح کردند معنای آن صلح نیست و ما نرمش قهرمانانه را در دفاع مقدس بارها تجربه کردیم و نرمش قهرمانانه سخن گفتن از موضع قدرت است.

وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه یک تاکتیک است نه راهبرد افزود: باید در سیاست خارجی ما عزت، حکمت و مصلحت تامین شود.

مصلحی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیتی بی نظیر در منطقه است گفت: مجموعه دستگاه های اطلاعاتی کشور در اوج قدرت هستند و این بزرگترین مشکل دشمن است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تلاش های انجام شده در زمینه حذف شعار مرگ بر آمریکا، تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا از کشور ما شروع شده و امروز در منطقه فراگیر شده است، حال ما که این شعار را به راه انداخته ایم بخواهیم آن را حذف کنیم؛ اصلا اینگونه نخواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات