برخی رسانه های زنجیره ای درباره مواضع مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اخبار خلاف واقع منتشر می کنند و آدرس غلط می دهند.

به گزارش افکارنیوز ، این رسانه ها به بهانه ملاقات وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شدند بین آمریکا و اسرائیل شکاف عمیقی افتاده است!

برخلاف این ادعا، آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران با هماهنگی کامل رفتار می کنند و نوعی تقسیم کار حساب شده میان آنان در جریان است.
کری و نتانیاهو در آخرین ملاقات به مدت ۷ ساعت درباره نحوه فشار با ایران هماهنگی کرده اند. هماهنگی ۷ ساعته را شبکه بی بی سی از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده و افزوده است: کری در این دیدار به تفصیل درباره مذاکرات ۱+۵ با ایران توضیح داده است.

بی بی سی ادعا می کند وزیر خارجه آمریکا بر استقبال از گشایش دیپلماتیک با ایران تاکید کرده اما در سوی دیگر نتانیاهو خواستار توقف کامل غنی سازی است.

برخلاف ادعای بی بی سی سران رئیس هیئت مذاکره کننده آمریکا پیش از این تاکید کرده که از نظر اوباما ایران حق غنی سازی اورانیوم را ندارد و تنها می تواند به انرژی هسته ای صلح آمیز دسترسی داشته باشد. همین مضمون را یووال دیسکیئر وزیر صهیونیست نیز اخیرا تکرار کرد.

در هماهنگی با مقامات صهیونیستی است که جان کری پس از ملاقات با نتانیاهو می گوید: برای لغو تحریم ها هنوز خیلی زود است. وی گفت: با وجود گشایشی که در سیاست ایران درباره برنامه هسته ای اش بوجود آمده، ولی این کشور باید بداند که حرف جای عمل را نخواهد گرفت و هنوز خیلی زود است که بتوان تحریم ها را کاهش داد.

جان کری تاکید کرد «ما باید مطمئن شویم که اقداماتی که ایران انجام می دهد واقعا روشن و کاملا شفاف اند. چرا که امنیت جهان به این موضوع بستگی دارد. » او اضافه کرد که در عین حال ما باید مطمئن شویم که فعالیت های فعلی اتمی ایران نیز در چارچوب اقدامات صلح آمیز قرار دارد.

جان کری اضافه کرد در مقابل تغییراتی که پس از انتخابات در ایران به وجود آمده باید «محتاط» بود.

او با ادبیات نتانیاهو اضافه کرد که «یک توافق بد، از یک عدم توافق بدتر است» .

همچنین به گزارش رویتر بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا فعلا هیچ برنامه ای برای لغو یا کاهش تحریم ها ندارد.

بنابر گزارش نشریات آمریکایی، «کاخ سفید، کنگره و رژیم صهیونیستی» در مقابله با ایران تقسیم کار کرده و نقش پلیس خوب و بد را بازی می کنند تا فشارها بر ایران وسیع تر شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات