ایران در تحولات سوریه دست برتر را دارد و آمریکا مجبور است در آستانه کنفرانس ژنو ۲ این موقعیت برتر را به رسمیت بشناسد.

به گزارش افکارنیوز ، رادیو آمریکایی «فردا» که به سازمان سیا تعلق دارد با اشاره به شرط گذاری های آمریکا و برخی محافل غربی برای حضور ایران در نشست ژنو ۲ (مربوط به سوریه) تاکید کرد: ایران در خصوص تحولات سوریه نسبت به گذشته دست برتر را پیدا کرده و آمریکایی ها مجبورند به ایران امتیاز بدهند.
رادیو فردا به این سخنان دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که «ایران شیفته شرکت در کنفرانس ژنو ۲ نیست و تنها زمانی در آن شرکت می کند که مبنای کار راه حلی دیپلماتیک مبتنی بر رای مردم سوریه باشد. »
رادیو فردا گفت: جمهوری اسلامی از مدتها قبل درصدد این بوده که خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در خاورمیانه جا انداخته و کشورهای غربی را مجبور کند که در معادلات خاورمیانه، نقش ایران را به رسمیت بشناسند. در مقابل آمریکا چون معتقد بوده که نقش ایران نقشی منفی در پرونده های خاورمیانه بوده به همین دلیل با حضور ایران در مذاکرات مربوط به سوریه یا دیگر نقاط خاورمیانه مخالفت می کرده است اما اکنون ایران دست بالا تر را دارد و آمریکایی ها مجبور هستند به نوعی به ایران امتیاز داده و حضور این کشور در کنفرانس هایی مثل ژنو ۲ را به رسمیت بشناسند.
تحلیگران رادیو فردا افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دو هفته پیش اعلام کرده بود که شرط آمریکا را برای حضور در نشست ژنو ۲ نمی پذیرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات