کمیسیون اقتصادی مجلس عصر امروز میزبان علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بود تا در مورد میزان کاهش قیمت ارز و اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی در این مورد توضیح دهد.

به گزارش افکارنیوز ، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مورد جلسه عصر امروز مجلس گفت: آقای طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی برای پاسخگویی به سوال جعفری نماینده بجنورد در مورد اظهارات رئیس بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز به کمیسیون اقتصادی آمد.

زارع در توضیح بحث های عصر امروز کمیسیون با طیب نیا گفت: رئیس بانک مرکزی قبلا گفته بود که لزومی به کاهش قیمت ارز وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در مورد تعیین نرخ ارز قانون برنامه پنجم توسعه صراحتا اعلام کرده است که نرخ ارز باید به صورت شناور مدیریت شده با توجه به فضا و دامنه رقابت پذیری اقتصاد شرایط تورم، شرایط عمومی اقتصاد کشور و همچنین بند" ج" ماده ۱۸ و بند" ب" ماده ۱۰ قانون مقررات پولی و بانکی مشخص شود و هدف آن تسهیل مبادلات باشد، به نظر می رسد اظهارنظرهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی راه را برای بی ارزش تر شدن پول ملی هموارتر می کند.

زارع در مورد پاسخ طیب نیا به سوال مطرح شده، گفت: آقای طیب نیا در این خصوص توضیح داد که نظارت بر اقدامات و اظهارنظرهای بانک مرکزی به عهده وزارت اقتصاد و دارایی نیست، ضمنا ایشان در توضیحات خود تاکید کردند که اگر نرخ ارز کاهش پیدا کند کشور دچار مشکلاتی خواهد شد، اما ما تاکید داریم که لازم است ارزش پول ملی حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: از راه های کنترل تورم، کنترل نقدیگی است که آقای طیب نیا در این مورد هم توضیح دادند، اما نظرشان در مورد پایین آمدن قیمت ارز و پاپین آمدن آن در یک نرخ منطقی مثلا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود که البته این را صراحتا اعلام نکردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات