یک عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان اعلام کرد که در حال حاضر این ائتلاف برنامه ای جهت اجماع با ائتلاف اکثریت اصولگرایان ندارد و تصمیمی تاکنون در این ارتباط گرفته نشده است.

  علی اکبر ولایتی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ائتلاف سه گانه دارای پشتوانه حزبی نیست در حالی که ائتلاف اکثریت اصولگرایان که به تازگی تشکیل شده، دارای پشتوانه حزبی است و آیا شما در این ارتباط خللی احساس نمی کنید و نظرتان در رابطه با حزب چیست؟ گفت: بنده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عضو حزب جمهوری اسلامی بودم پس سابقه حزبی دارم، البته از یک زمانی به بعد در هیچ حزبی نبودم، ولی در تشکیلات حرفه ای و علمی حضور داشتم و اکنون نیز هستم و همان طور که گفتم تنها عضویت سیاسی ام، عضویت در حزب جمهوری اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: لازم نیست که هر کسی در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور پیدا می کند، حتما عضو حزب باشد و عدم عضویت در حزب نیز به معنای نفی کار حزبی نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در کشور ما حکومت ها و دولت های تشکیل شده حزبی نبوده اند، ادامه داد: هیچ حکومتی در جمهوری اسلامی ایران به صورت حزبی آنگونه که در غرب مطرح است، فعالیت نکرده است و تنها در ابتدای انقلاب رییس دولت موقت که آقای بازرگان بودند و از سوی شورای انقلاب و با حکم امام خمینی (ره) ، نخست وزیر شدند اعضای دولت خود را از نهضت آزادی انتخاب کردند.

ولایتی گفت: برخی دولت ها نیز بعد از این که روی کار آمدند، حزب ایجاد کردند و در واقع معلول دولت ها بوده اند، نه عامل تشکیل دولت ها و بعد از رفتن این دولت ها، احزاب ایجاد شده نیز کم رنگ شدند.

وی تصریح کرد: من فکر نمی کنم برای پیروزی در انتخابات حتما پشتوانه یک حزب لازم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به این که شما مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز هستید آیا فکر می کنید در صورتی که شما پیروز شوید، مذاکره مستقیم ایران با آمریکا صورت می گیرد و این تابو شکسته می شود؟ تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد موضوع مذاکره ایران و آمریکا اعلام موضع کردند و تاکنون چندین بار این اعلام موضع اعلام شده و آخرین بار نیز در سخنرانی اول فروردین در مشهد در این ارتباط اعلام موضع کردند و شرایط ما همان است که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در اول فروردین اعلام کردند.

وی همچنین با انتقاد از لفظ تابو در این ارتباط گفت: اینکه لفظ تابو در این ارتباط گذاشته شود لفظ بجایی نیست و شاید دیگران این لفظ را بکار برده اند و ما نباید آن را تقلید کنیم.

ولایتی با تعریف لفظ تابو، گفت: تابو چیزی است که افراد سعی می کنند، به آن نزدیک نشوند و در واقع یک نماد تغییرناپذیر است و افراد بدون دلیل و منطق پایبند آن هستند. ما در مورد اینگونه مسائل لفظ تابو به کار می بریم و اگر این را در مورد مذاکره با آمریکا به کار ببریم یعنی این که سیاست جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط منطقی نیست، پس ما نباید لفظ تابو را در این ارتباط به کار ببریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این ائتلاف با ائتلاف اکثریت اصولگرایان قصد ائتلاف و اجماع دارد یا خیر؟ گفت: در مورد این موضوع برنامه ای نداشته ایم و تصمیمی تاکنون گرفته نشده است.

وی همچنین در مورد این که این ائتلاف چه زمانی اعضای کابینه خود را معرفی می کند، گفت: ما قرار نبوده است که اعضای کابینه را معرفی کنیم، بلکه تصمیم بر این بوده که تیم های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را که با ما همکاری می کنند، معرفی کنیم و در واقع این تیم هایی که همکار ما هستند به مردم معرفی شوند تا مردم متوجه شوند که اگر رای می دهند به یک نفر رای نمی دهند، بلکه به یک جمع و تیمی که دارند با هم کار می کنند، رای می دهند تا کشور به صورت جمعی و منسجم اداره شود.

ولایتی ادامه داد: کشور از یک سلیقه اداره کردن خاطره خوبی ندارد، البته منظورم در قوه مجریه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات