شورای نگهبان در بیانیه ای به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز تاکید کرد که ۱۳ آبان ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آنها سند غرور آفرینی از روحیه استکبارستیزی ملت غیور ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشور است.

به گزارش افکارنیوز ، در بخشی از این بیانیه آمده است: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون فریاد استکبارستیزی سر دادند و رژیم ستمگر پهلوی برای جلوگیری از افشاگری رهبر انقلابی مردم، ایشان را تبعید کرد.

شورای نگهبان در این بیانیه یادآور شد: در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان انقلابی در تداوم راه رهبر الهی خود در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کرد و با نثار خون خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری و زمینه به ثمر نشستن آن را در بهمن ماه فراهم کردند.

در این بیانیه شورای نگهبان یادآور شد: در اولین سال پس از پیروزی انقلاب، در چنین روزی بار دیگر شور انقلابی مردم مسلمان ایران غلیان کرد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار، ضمن تأکید بر عزم ملت مسلمان ایران در استکبارستیزی، الگویی کامل را به سایر ملل و مردم آزادی خواه و ستم دیده جهان معرفی کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: امروز در حالی در سالروز این وقایع بار دیگر فریاد استکبارستیزی سر می دهیم که جنایت های قدرت های استکباری به خصوص آمریکا حتی گریبان برخی از هم پیمانان آنها را نیز گرفته است و مردم جهان از ظلم و ستم آنها بیشتر از همیشه به ستوه آمده اند و راه نجات را در مقاومت و ایستادگی می دانند.

شورای نگهبان در بیانیه خود تصریح کرد: در حالی که برخی از فریب خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده اند، امسال مردم غیور و استکبارستیز ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، استوارتر از همیشه با حضور پر شور در راهپیمایی ۱۳ آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تأکید و اعلام می کنند که پیرو اهداف والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تحت مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا زمانی که نظام ستمگر و ظالم آمریکا در سیاست های مستکبرانه خود تغییری ندهد، محکم تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر خواهند داد.

شورای نگهبان در این بیانیه ضمن گرامیداشت این روز الهی و تبریک به ملت ایران اسلامی و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، اظهار امیدواری کرد که بزودی، با بیداری و هوشیاری سایر ملل، شرّ قدرت های استکباری به خودشان بازگشته و زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) و تشکیل حکومت عدل الهی در سراسر جهان فراهم شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات