نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همه خاطرات ایرانیان از آمریکایی ها خاطرات تلخی است، افزود: با مرور تاریخ خواهیم دید آمریکا همیشه از جنایتکارانی مثل مجاهدین و مخالفین حمایت مادی و معنوی داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  درباره لزوم استفاده از شعار «مرگ بر آمریکا» در مراسم ۱۳ آبان امسال، اظهارداشت: خاطره مردم ایران از آمریکا طی ۷۰ سال گذشته خاطرات تلخی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا در سال ۳۲ در ایران کودتا و خود نیز اسناد آن را افشا کرد، تصریح کرد: ملت ایران همیشه شاهد ظلم و ستم، تحقیر و رفتارهای ناشایست از سوی دولت های آمریکایی بوده است.

وی اضافه کرد: تبعید امام (ره) و واقعه ۱۵ خرداد در سال ۴۲ و ۴۳ نشانه های روشنی است که نشان می دهد آمریکایی ها دخالت مستقیم در کشور ما داشتند.

سلیمانی در عین حال به ردپای آمریکایی ها در به هم ریختن اقتصاد ایران اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از زمینه ها ملت ایران وابسته شد؛ عامل اصلی مهاجرت نخبگان نیز آمریکا به شمار می رود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: اگر تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید نه تنها آمریکا هیچ گاه در مقابل رژیم ستمشاهی موضع گیری نکرد بلکه آن را یاری می کرد.

وی اضافه کرد: در سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران که یک انقلاب بی نظیر به شمار می رود با حضور مردم شکل گرفت و اگر در هر زندانی باز می شد توسط مردم بود اما آمریکا در مقابل، شاه فراری ایران را مهمان کرد و به او اقامت داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این حرکت ها نشان از یک اقدام روشن و عملی در رابطه با انقلاب اسلامی ایران است، افزود: مردم ما حمله آمریکا به طبس را فراموش نمی کنند؛ همچنین با مرور تاریخ خواهیم دید آمریکا همیشه از جنایتکارانی مثل مجاهدین و مخالفین حمایت مادی و معنوی داشته است.

وی در ادامه به ترور دانشمندان هسته ای اشاره و اضافه کرد: آمریکایی ها نه تنها این ترورها را محکوم نکردند بلکه همواره اظهار خوشحالی کردند؛ سرنگونی هواپیمای مسافربری در خلیج فارس نیز یکی دیگر از جنایات آمریکایی ها به شمار می رود.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: همه خاطرات ایرانیان از آمریکایی ها خاطرات تلخی است؛ در حال حاضر ملت ایران با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در جایگاهی قرار دارد که پرچم عزت، آزادیخواهی و مبارزه با ظلم و ستم را در جهان برافراشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات