«عدم رای اعتماد خانه ملت به گزینه مسئله دار وزارت ورزش ثابت کرد اکثریت نمایندگان مجلس با وجود دو دستگی فراکسیونی، اصولگرا و پاک دست هستند. »

به گزارش افکارنیوز ، وبسایت جهان نیوز با اشاره به رای منفی اکثریت نمایندگان مجلس به صالحی امیری پس از نطق مستند و نافذ ۷ دقیقه ای الیاس نادران نوشت: رای عدم اعتماد خانه ملت به گزینه مسئله دار وزارت ورزش و جوانان ثابت کرد که اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی افرادی پاک دست، ولایتمدار و پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی و منزجر از شکنجه و قاچاق و کارچاق کنی و جعل و فتنه گری هستند و بر سر اصول مماشات نمی کنند؛ ثانیاً اگر چه دسته بندی های درون فراکسیونی مجلس کاملاً مشخص نیست اما اکثریت مجلس نهم اصولگراست و بر سر اصول معامله نمی کند و حتی اگر چند نفر وکیل الدوله شوند، نمایندگان، مجلس را «در راس امور» نگه خواهند داشت.

جهان نیوز می افزاید: شاید اعضای خانه ملت در داخل جبهه اصولگرایی اختلافاتی داشته باشند (که طبیعی است) اما آنان در مقابله با هر خطری که انقلاب اسلامی و منافع ملت را تهدید کند، یکپارچه و یکصدا هستند. به دولت محترم نیز ثابت شد که اگر می خواهد به قول آقای رئیس جمهور به دور از حاشیه ها باشد و اگر عزمی برای خدمت داشته باشد باید افرادی را برای وزارتخانه ها و مدیریت های کلان به مجلس معرفی کند که سابقه فتنه گری و ویژه خواری نداشته باشند. نگاهی به کارنامه رد صلاحیت شدگان کابینه نشان می دهد که انصافاً «مجلس اصولگرا» به درستی کارت قرمز به این افراد نشان داده و تلاش کرده که دولت را در مسیر انقلاب و در ریل خدمت رسانی به مردم نگه دارد.

این تحلیل خاطرنشان کرد: پس از اتفاقات روز یکشنبه مجلس، دولت باید از مجلس نهم سپاسگزار باشد که علاوه بر رای اعتماد به اکثریت گزینه های پیشنهادی مانع ورود بی صلاحیت ها به کابینه شده است. اگر چه هنوز هم این نقد به رئیس دولت وارد است که چرا این افراد را معرفی کرده است اما امید می رود که از این پس همه دولتی ها پیام شفاف خانه ملت را درک کرده باشند و به جای حاشیه سازی علیه نمایندگان، سانسور روشنگری های منتخبان ملت و پر و بال دادن به مسئله دارها، مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات را در پیش گیرند.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، بامخالفت ۱۴۱ نفر از نمایندگان (از مجموع ۲۶۱ رای) مواجه شد و ۱۳ نفر نیز رای ممتنع دادند و بنابراین وی با کسب ۱۰۷ رای نتوانست وارد کابینه شود.

این اتفاق نشانه تعامل سازنده در فراکسیون عمده مجلس (رهروان ولایت و اصولگرایان) که هر دو اصولگرا هستند، تلقی شده و این در حالی است که طی یک سال و نیم گذشته جریان فتنه تلاش سازمان یافته ای را برای ایجاد شکاف و تعمیق اختلافات میان نمایندگان اصولگرا تدارک کرده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات