«یک روزنامه اصلاح طلب با وقاحت تمام در روز عید سعید غدیر اصلی ترین مبانی مذهب رسمی کشور را زیر سؤال می برد و به اعتقادات ۷۵ میلیون ایرانی اهانت می کند. اولین کسی که باید صدایش بلند شود، رئیس جمهور است» .

به گزارش افکارنیوز ، روزنامه رسالت با اشاره به اهانت اخیر روزنامه زنجیره ای بهار نوشت: رئیس جمهور براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند خورده است پاسدار مذهب رسمی کشور باشد. یک روزنامه اصلاح طلب با وقاحت تمام در روز عید سعید غدیر اصلی ترین مبانی مذهب رسمی کشور را زیر سؤال می برد و به اعتقادات ۷۵ میلیون ایرانی اهانت می کند. اولین کسی که باید صدایش در حمایت از ملت و در دفاع از مبانی مذهب رسمی کشور بلند شود رئیس جمهور است.

اما متأسفانه رئیس جمهور این روزها بزرگترین دغدغه اش نقد عملکرد دولت گذشته است و کاری به تعهدات و بویژه سوگندی که در پیشگاه نمایندگان ملت خورده است ندارد.

سردبیر روزنامه رسالت می افزاید: صدای مردم درآمد وهیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف روزنامه بهار داد. وزیر ارشاد در هیئت نظارت (بر اساس شنیده ها) به این حکم رأی منفی داد و از توقیف روزنامه بهار اظهار تأسف کرد و خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از وی گفت؛ راه های دیگری برای اعمال قانون غیر از توقیف روزنامه وجود دارد.

ظاهراً حساسیت دولت جدید نسبت به حفظ ارزشها و اعتقادات دینی مردم همانند دولت اصلاحات طوری نیست که نماد پایبندی به سوگندی که در قانون اساسی آمده، باشد. دو تن از مراجع عظام تقلید نسبت به همین مسئله واکنش نشان دادند و از اهانت به مقدسات اظهار تأسف کردند و نه از توقیف روزنامه. آیت الله مکارم شیرازی فرمودند؛ نباید فقط به توقیف روزنامه بهار قناعت کرد. آیت الله نوری همدانی نیز با اظهار تأسف از این رویداد فرمودند: «چرا باید یک روزنامه جرأت توهین به مقدسات را پیدا کند. »

انبارلویی تأکید می کند: جناب آقای روحانی یک «روحانی» است باید حساسیت مراجع، علما و عاشقان و شیفتگان علی ابن ابیطالب امام اول شیعیان را درک کند و اجازه ندهد مهر بی تفاوتی و اباحه گری به رفتارهای دولت بخورد.

دولت پیش از آن که دغدغه آزادی بیان هتاکان و اهانت کنندگان به مقدسات مردم را داشته باشد باید دغدغه حفظ دین و ارزشهای انقلاب را بیش از پیش نشان دهد این کمترین انتظاری است که مردم دارند.

همچنین رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی با واکاوی این رویداد تلخ ماجراجویانه محتوای مقاله بهار را موهن و سخیف دانسته و به کسانی که بخواهند با مجوز ارشاد تیشه به ریشه مذهب رسمی کشور بزنند هشدار داد.

ضمن تشکر از برخورد مسئولانه رئیس دستگاه قضاء امیدواریم قوای کشور بویژه رئیس جمهور محترم بنا به سوگندی که یاد کرده نسبت به تهاجم علیه مذهب رسمی واکنش در خور داشته باشند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات