عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت با بیان اینکه فراکسیون های بزرگ مجلس از وظیفه اصلی شان مبنی بر برنامه ریزی منسجم برای کار تشکیلاتی باز مانده اند، خبر داد که نمایندگانی که در دوره نهم به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند قصد دارند فراکسیون مستقلی تشکیل دهند.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل جلیلی از رایزنی ها برای تشکیل فراکسیونی با حضور نمایندگانی که در مجلس نهم برای اولین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند خبر داد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنیده ها حاکی از آن است جمعی از نمایندگان دوره اولی مجلس برای تاثیر گذاری در حوزه سیاسی و برنامه های مجلس در حال رایزنی برای تشکیل فراکسیون مستقلی هستند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل این فراکسیون ایفای نقش پررنگ تر در عرصه سیاسی فارغ از وابستگی های جناحی و بر اساس منافع جمهوری اسلامی و در راستای کمک به شرایط موجود و کاهش هزینه هایی که در فضای تندروی بر کشور و مردم تحمیل می شود، است.

جلیلی با بیان اینکه فراکسیون های بزرگ مجلس به دلیل معذوریت هایی که دارند از وظیفه اصلی شان مبنی بر جهت دهی نمایندگان و برنامه ریزی منسجم برای کار تشکیلاتی باز مانده اند تصریح کرد: در حال حاضر فراکسیون های مجلس رویکردشان از رویکرد فراگیر به رویکرد پاسخ به تعهدات عده ای محدود تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: به دلایل یاد شده نمایندگانی که اولین بار در دوره نهم به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند عملکرد این فراکسیون ها را برای کشور پرهزینه و حاشیه ساز می پندارند و برای رهایی از این نابسامانی و بلا تکلیفی تشکیلاتی فراکسیونی جدید را تشکیل دهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که رایزنی ها برای ایجاد تشکیلاتی فارغ از وابستگی های شدید سیاسی که بعضا مطالبات جریان خاصی را دنبال می کند و با رویکرد کمک به فضای موجود سیاسی برای رهایی از معضلات موجود است، در تلاش برای ایجاد انسجام میان نمایندگان هستند.

مجلس در حال حاضر دو فراکسیون سیاسی اصولگرایان و اصولگرایان رهروان والیت دارد. فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از طیف های مختلف اصولگرایان حامی دولت و اصلاح طلبان و اصولگرایان منتقد دولت تشکیل شده است. عدم موضع گیری شفاف و دقیق این فراکسیون در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ناشی از این ترکیب ناهمگون بود و موجب شد اصولگرایان حامی دولت در صدد تشکیل فراکسیون جدیدی بر آیند. هیئت رئیسه فراکسیون رهروان برای جلوگیری از این اقدام اعضای هیئت رئیسه فراکسیون را افزایش داد تا بتواند از نمایندگان حامی دولت، اصلاح طلبان و منتقدان دولت در هیئت رئیسه جای دهد اما در انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون رهروان نیز این هدف حاصل نشد و رایزنی ها برای انشعاب از این فراکسیون جدی تر شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات