هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با استناد با مدارک و اطلاعات محرمانه از نقش محوری سفارت آمریکا در جاسوسی های اینترنتی و تلفنی نوشت: ساختمان سفارت آمریکا در مهمترین منطقه شهر برلین از نظر دستگاه های دولتی و حکومتی به «لانه جاسوسی» و ایستگاه شنود آمریکا در کشور تبدیل شده است.

به گزارش افکارنیوز ، این نشریه در ادامه گزارش های خود از ابعاد جاسوسی های اینترنتی و شنود مکالمات تلفنی مردم آلمان و همچنین صدراعظم آنگلا مرکل، با استناد با مدارک و اطلاعات محرمانه از نقش محوری سفارت آمریکا در این رابطه، نوشت: ساختمان سفارت آمریکا در مهمترین منطقه شهر برلین از نظر دستگاه های دولتی و حکومتی به «لانه جاسوسی» و ایستگاه شنود آمریکا در کشور تبدیل شده است.

این نشریه آلمانی با چاپ عکس هایی از ساختمان سفارت که وجود دستگاه های شنود و جمع آوری اطلاعات در سقف شیشه ای آن را به خوبی نشان می دهد، نوشت: این لانه جاسوسی آمریکا در کنار دروازه براندنبورگ برلین است.

براساس اطلاعات محرمانه اشپیگل، بنا به گزارش های داخلی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) واحد ویژه ای به نام (SCS) در محل سفارت از مدت ها قبل مشغول به فعالیت بوده است که از نیروهای دوره دیده سازمان سیا و آژانس امنیت ملی تشکیل می شود.

به نوشته این نشریه، واحد جاسوسی مستقر در محل سفارت آلمان در شنود تلفن همراه مرکل نقش محوری داشته است و با قابلیت ورود به شبکه تلفن همراه و همچنین سیستم اینترنت بی سیم، ارتباطات را به طور کامل کنترل و شنود می کرده است.

این مطلب می افزاید: واحد «خدمات جمع آوری ویژه» ستادی غیرقانونی و مخفی در سفارتخانه آمریکا در برلین برپا کرده و در این ستاد کارمندان آژانس امنیت ملی و همچنین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با گیرنده های بسیار قوی ارتباطات مخابراتی محوطه ای را کنترل می کنند که بیشتر ساختمان های دولتی آلمان در آن قرار دارند.

این درحالی است که واحد «خدمات جمع آوری ویژه» در آیین نامه فوق محرمانه داخلی خود تأکید کرده است که اگر مشخص شود، سفارتخانه های ایالات متحده امکانات فنی این چنینی را برای اهداف جاسوسی به خدمت می گیرند، این موضوع می تواند پیامدهای منفی سنگینی برای مناسبات ایالات متحده با دولت های دیگر به همراه داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات