یکی از اعضا تسخیرکننده سفارت آمریکا می گوید: در مورد بنی صدر سندی وجود داشت که نشان می داد وی را مجاب کردند که به عنوان مشاور اقتصادی به سفارت آمریکا خدمت کند و ماهیانه ۱۰۰۰ دلار هم بگیرد.

به گزارش افکارنیوز ، ۱۳ آبان ۱۳۵۸ قلب تپنده ای از تاریخ انقلاب اسلامی است که امام خمینی حرکت بزرگ دانشجویان را در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا" انقلاب دوم" نامید. حرکتی که عنوان روز مبارزه با استکبار و به خصوص مبارزه با آمریکا را برای همیشه تاریخ به همراه داشت تا در همه مقاطع و برهه های تاریخی با مناسبت سالروز کشف جنایات آمریکا مردم شعار" مرگ بر آمریکا" سر دهند. با بررسی اسناد بازسازی شده توسط دانشجویان به حق می توان سفارت آمریکا را جاسوس خانه ای نامید که به دنبال براندازی نظامی مبتنی بر رأی مردم بود.

فروز رجایی فر یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان تسخیر سفارت آمریکا بود که هم اکنون دبیری ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام را بر عهده دارد. رجایی فر در مورد اسناد مکشفوفه در سفارت آمریکا، جذب بنی صدر توسط سفارت آمریکا، خط دهی های آمریکا به گروهک های خودساخته و در یک کلام جاسوسی های آمریکا با خبرگزاری تسنیم گفت وگو کرد که مشرح این گفت وگو به شرح زیر است:

فروز رجایی فر از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ و دبیر ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام با اشاره به اینکه اسناد لانه در حدود ۹۰ جلد کتاب منتشر شده است، اظهار داشت: این اسناد رشته رشته هایی بود که بازسازی شدند و هدف اعضای سفارت آمریکا از انهدام اسناد این بود که نگذارند افکار عمومی جهان از ماهیت جاسوس خانه بودن سفارت آمریکا مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه مقداری از این اسناد به پودر تبدیل شده بود که قابل بازگرداندن نبود، گفت: متأسفانه آن اسنادی که از بین رفته، بیشتر از آن مقداری است که ما الان در اختیار داریم و شاید اگر می توانستیم همه آن اسناد را بازسازی کنیم، بیش از ۲۰۰ جلد کتاب می شد و مسلم است با توجه به درجات طبقه بندی اسناد، اهمیت اطلاعات مندرج در اسنادی که پودر شده از اطلاعات موجود در اسناد رشته شده بیشتر بوده است.

*** سفارت آمریکا مرکزی برای جمع آوری اطلاعات و تأمین منافع آمریکا بود***

دانشجوی پیرو خط امام با بیان اینکه اسناد بازیابی شده نشان می دهد که آمریکایی ها در حقیقت بر خلاف قواعد بین المللی در این محل مشغول عملیات غیردیپلماتیک و جاسوسی و توطئه علیه کشور میزبان بوده اند، تصریح کرد: در واقع آمریکایی ها از سفارت خود در ایران به عنوان مرکزی برای جمع آوری اطلاعات خاص و هدفمند برای مقاصد خاص و تأمین منافعشان استفاده می کردند، زیرا از جهتی در آن زمان شوروی ابرقدرت، رقیب آمریکا و مستقر در همسایگی ایران بود و از سوی دیگر ایران پایگاه قدرت منطقه ای آمریکا و یکی از ستون های سیاست دو ستونی آمریکا در اداره خاورمیانه و مسائل نفتی و سیاسی منطقه بود. بنابراین لازم بود که با انجام عملیات گسترده جاسوسی، از موقعیت ژئوپلوتیک و ژئواستراتژیک ایران برای کنترل منطقه و بحران های احتمالی استفاده شود.

" در دوره انقلاب هم با توجه به سرعت تحولات و ورود چهره های مختلف به عرصه سیاسی کشور، فعالیت جاسوسی در داخل برای مهار جریان انقلاب و برقراری ارتباط با نیروهای مساعد خدمت به منافع آمریکا و تقویت آنها برای نقش آفرینی علیه انقلابیون و یا نفوذ در آنها شدت گرفته بود. "

*** سفارت آمریکا با دعوت از مسؤلان به مرور پل ارتباطی ایجاد می کرد/بنی صدر؛ جذب سفارت شد***

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا در آن زمان شما اسنادی را کشف کردید که نشان دهد آمریکا به برخی از دولتمردان و یا سیاسیون ایرانی خط و ربط می داد، گفت: بالاخره در آن زمان دید و بازدیدهایی در قالب اداری و حتی مهمانی در داخل سفارت انجام می شد. آنها حتی با دعوت مسؤولین ما به همکاری، به مرور پل ارتباطی را ایجاد می کردند. در مورد بنی صدر سندی وجود داشت که نشان می داد وی را مجاب کردند که به عنوان مشاور اقتصادی به سفارت آمریکا خدمت کند و ماهیانه ۱۰۰۰ دلار هم بگیرد. فردی مانند بنی صدر از طریق همین ارتباطات فریب خورده و به عنوان مشاور امور اقتصادی سفارت جذب شده بود و خدمت خود را در آن جایی انجام داد که ده روز بعد از اشغال، با اعلام تصمیم به خروج دارایی های ایران از بانک های آمریکا، موجب بلوکه شدن دارایی های ایران در آن کشور شد!

***شناسایی افرادی که قابلیت جاسوسی برای آمریکا دارند، توسط سفارت آمریکا***

به گفته رجایی فر، پس از انهدام اسناد فوق سری که ما از محتوای آن ها بی اطلاع هستیم، چیزی که برای آمریکایی ها اهمیت داشته و در اسناد بازسازی شده هم دیده می شود، این است که وقتی مردم ایران در صف نان یا مطب دکتر یا مهمانی و مجامع دیگر جمع می شوند، در مورد چه چیزهایی با یکدیگر صحبت می کنند و تحلیلشان درباره مسائل روز چیست و راجع به افراد چه نظری دارند؛ تا از این طریق بتوانند متوجه شوند که مثلاً چه انتقاداتی در بین مردم وجود دارد و آنها چه مطالباتی دارند و یا اینکه افرادی را که قابلیت تبدیل شدن به یک مهره و جاسوس را برای آمریکا را دارند، بشناسند.

رجایی فر خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از سطحِ به این سادگی که رصد کردن گفت وگوها و مسائل در سطح خیابان ها بود، عمل می کردند تا جایی که با مسئولان مختلف تماس هایی برقرار و اطلاعات خاص را جمع آوری می کردند و در اوایل انقلاب که برخی مسئولان تخصص کافی در حوزه ضداطلاعاتی و امنیتی نداشتند، در دام آنها قرار می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از یک مجموعه تقریباً ۹۰ جلدی که از اسناد لانه جاسوسی منتشر شده، قسمتی مربوط به مسائل داخل کشور و قسمت های دیگر در موضوعات مختلف بین المللی از جمله نهضت های آزادی بخش و… است که آمریکایی ها روی آن کار می کردند، افزود: این ها خودش یک پروژه است که اگر یک رسانه ای بخواهد به شکل دقیقی بر روی آن کار کند، حداقل می تواند با انتشار عناوین این ۹۰ جلد حوزه هایی از عملکرد جاسوسی آمریکا را نشان دهد.

رجایی فر خاطر نشان کرد: در طول این چند دهه ورود این کتاب ها به آمریکا ممنوع بوده و اگرچه امروز روش های نوینی برای انتقال اطلاعات وجود دارد؛ لکن هنوز از لحاظ فیزیکی ورود اسناد لانه جاسوسی به آمریکا ممنوع است با این هدف که مردم آمریکا نباید مطلع شوند که از طرف کشورشان نسبت به کشور دیگری چه مظالمی اتفاق افتاده است. خوشبختانه این روزها و در تقارن با ۱۳ آبان، اسناد جاسوسی آمریکا از دوستان خودش فاش شده و ادعای آن روز ما، برای دنیا ثابت شده است.

*** سفارت آمریکا به افراد مستعد خیانت به ایران خط دهی می کرد***

این عضو تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا اسنادی در آن زمان کشف کردید که نشان دهد آمریکایی ها از گروهک های مختلفی در کشور حمایت می کنند یا خط می دهند که آشوب یا تجزیه طلبی را در کشور ایجاد کنند؟ تصریح کرد: در آن زمان در داخل ایران به شکل مشابهی در استان های مرزی ما اغتشاش و آشوب می شد و مسائل فرقه ای، قومی مذهبی و تجزیه طلبانه دامن زده می شد. در اسناد موجود است که تماس هایی با برخی از سران و افراد مستعد خیانت در این اقلیت ها گرفته شده و جهت دهی می کردند.

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام با تأکید بر اینکه کسی که از انقلاب ایران ضربه اساسی خورده آمریکاست، تصریح کرد: بیشتر از خود شاه، آمریکا بود که منافع خود را از دست داد و طبیعی است که در واکنش به تأسیس نظام جدید، اقداماتی خصمانه داشته باشد؛ از نظر آمریکایی ها این نظام باید از طریق اغتشاشات و آشوب ها توسط جریان های تجزیه طلب و تروریست، یا جنگ تحمیلی، یا تحریم و توطئه، براندازی و یا حداقل تضعیف و ناکارآمد شود.

رجایی فر با اشاره به شنود تلفن همراه صدر اعظم آلمان گفت: نمی توانیم ساده اندیش باشیم و خیال کنیم در آن زمان، در ایرانی که انقلاب اسلامی شده آنها بیکار نشسته بوده و جاسوسی و اقدامی علیه ایران نمی کرد.

رجایی فر با اشاره به شنود تلفن همراه صدر اعظم آلمان توسط آمریکا گفت: وقتی آشکار می شود که آمریکا از دوستان خود جاسوسی و شنود می کند، بدین معناست که نمی توانیم ساده اندیش باشیم و خیال کنیم که در آن زمان، در ایرانی که انقلاب اسلامی شده و نظام جدیدی بر ضد منافعش تاسیس شده، بیکار نشسته بوده و جاسوسی و اقدامی علیه ایران نمی کرد. این گزاره، نشان می دهد که امروز هم انجام عملیات جاسوسی در ایران از هر طریق ممکن، به عنوان پیش نیاز اجرای هر دسیسه، از اهداف نزدیک شدن آمریکا به ایران در همه این سال های بی سفارتخانه است.

این عضو تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا با بیان این که ابرقدرت استکباری بودن وجوهی دارد که مبتنی بر ماهیت آن است و آن ماهیت قدرت طلبی، استکبارورزی و خود را برتر از دیگران دیدن است، اظهار داشت: بر این اساس ما انتظار نداریم وقتی کشوری مانند آمریکا در این موضع قرار می گیرد، مباحث و موازین اخلاقی را رعایت کند و رفتاری مطابق با اصول و آداب انسانی و مبتنی بر عدالت و به رسمیت شناختن حقوق دیگران باشد.

***هرگونه رفتار صادقانه آمریکا اصالت ندارد و باید فریبکارانه تلقی شود***

وی با بیان اینکه کلیت خوی استکباری به خودی خود بسته ای را ایجاد خواهد کرد که فریب و نیرنگ هم جزیی از آن است و از صداقت و عدالت هم اثری در آن نیست، تصریح کرد: به خاطر همین، ما نمی توانیم فریب و نیرنگ را بخشی منفی از رفتار آمریکا در کنار وجود بخش های مثبت آن تلقی کنیم؛ بلکه شیطان بزرگ به معنای یک مجموعه هماهنگ است که حرکت آن حول محور باطل است. تعبیر شیطان از آمریکا، یعنی همه بدی ها را با هم یک جا دارد و نسبت به دیگران با این لشکر صفات جاهلی، تعامل می کند. بر این اساس هرگونه رفتار نوع دوستانه و منصفانه و یا گفتار صادقانه اش نیز اصالتی ندارد و باید فریبکارانه تلقی شود.

به گفته رجایی فر، بعضی ها به این رابطه و مناسبات شیطانی تن می دهند و با آن هماهنگ می شوند و بعضی ها هم تسلیم شده و به شکل قربانی آن در می آیند و بعضی هم مثل جمهوری اسلامی ایران، حزب الله، حماس و جهاد و دیگر نیروهای محور مقاومت سعی می کنند که در مقابل این شیطان ایستادگی کنند و البته این ایستادگی برای آنها هزینه دارد، زیرا شیطان همه نوع ابزاری برای انجام خلاف حق و اعمال زور و قدرت و ظلم در اختیار دارد ولی طرف مقابل که محور مقاومت است، هم از نظر سخت افزاری، امکانات محدودتری دارد و هم از جهت نرم افزاری و اعتقادی باید آراسته به مبانی اخلاق اسلامی و الهی باشد و نمی تواند برای رسیدن به هدف مقدس خود از ابزار خلاف سود ببرد.

این عضو تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا ادامه داد: به این دلیل است که وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما نمی خواهیم اقدام به ساخت بمب هسته ای کنیم، این سخن مبتنی بر تعهدات اخلاقی یک رهبر روحانی در نظام اسلامی و در پارادایم توحیدی است که صداقت از اصول لایتغیر آن است. اما طرف مقابل رهبری دارد که می تواند از ابزارهای متعدد خلاف عدالت، مثل دروغ گویی، تهمت، نیرنگ، غارت و کشتار بیگناهان و… استفاده کند.

*** تشریح برخی دروغگویی های آمریکا/ آمریکا با دروغ مجوز حمله به عراق گرفت***

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام به نمونه هایی از فریبکاری و دروغگویی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: ببینید حمله به عراق زمانی انجام شد که امریکا به جهان اطمینان داد که در عراق سلاح هسته ای و شیمیایی تولید می شود، بعد هم که شورای امنیت به حمله رأی داد و این کار با مصائب و جنایات وسیع علیه مردم عراق انجام شد، دیدند چنین چیزی در آنجا نیست. یعنی به آسانی دروغ گفتند تا این جواز را از شورای امنیت بگیرند؛ بعد هم گفتند نه؛ چیزی نبود. پس آن ذات شیطانی است که به آن ها اجازه می دهد که اینگونه دروغ بگویند و برای تامین منافع و مقاصد خود فریبکار و نیرنگ باز باشند. اصولاً لازمه آن ماهیت شیطانی و مادیگرایی مطلق است که زیاده خواهی و تکاثر، دروغ بگویند؛ جهان را فریب بدهند؛ افترا بزنند و ظلم کنند.

وی افزود: در مقابل ما که محور مقاومت و در عین حال معتقد به تعالیم اسلام هستیم، دستمان از این گونه رفتارها بسته است؛ ولی این نجابت ما به لحاظ عمق فساد و بی اخلاقی خودشان برای آن ها باورپذیر نیست.

*** شعار" مرگ بر آمریکا" برخاسته از مناسبات تاریخی ملت ایران با نظام سیاسی آمریکا***

رجایی فر با تأکید بر این که شعار" مرگ بر آمریکا" برخاسته از مناسبات تاریخی ملت ایران با نظام سیاسی آمریکا است، گفت: من خیلی اصرار ندارم که ملت آمریکا را از این شعار مبرا کنیم. بالاخره در جایی که ادعا می شود دموکراسی وجود دارد، نظام های سیاسی منتخب و مولود تمایل سیاسی ملت ها هستند. من خیلی به این معتقد نیستم که ماجرا را پاستوریزه کنیم و بگوییم نه این فقط مربوط به نظام و دولت آمریکاست. آیا با این همه ابزارهای اطلاعاتی گسترده هنوز ملت آمریکا از عملکرد دولت خودش در جهان بی اطلاع است؟

این عضو تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا با بیان اینکه بالاخره دولت آمریکا، دولت لیبی و قذافی یا دولت عراق و صدام نیست که بین دولت و مردمش تفاوت قائل شویم، تصریح کرد: فرض خوشبینانه این است که یک ناآگاهی سیاسی در بین مردم آمریکا وجود دارد و مردم از رفتاری که دولتشان با کشورهای دیگر می کند، مطلع نیستند و ناآگاهانه این ها را با انتخاباتشان تایید می کنند. آیا زمان آن نرسیده که مردم آمریکا متوجه شوند که دولتشان چه مشکلاتی را برای مردم کشورهایی چون ایران و عراق و افغانستان و فلسطین ایجاد کرده اند؟ آیا نباید ملت آمریکا خواستار توقف این مظالم شود؟

رئیس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام خاطر نشان کرد: به طریق دیگر استدلال می کنیم که فرضاً اگر یک کشور دیگر مثلاً ما، چنین مشکلاتی را برای مردم آمریکا ایجاد می کرد و ما کشورشان را ۲۵ سال از طریق یک حاکم خائن زیر سلطه می گرفتیم و ضمن سلب حقوق اساسی آنها منابع شان را غارت و نخبگان ملت را در حبس و تبعید و شکنجه اسیر می کردیم و بعد از انقلابشان هم به مدت سی و چند سال تمام مساعی و توان خود را از کودتا و جنگ و تحریم و… برای براندازی نظام محبوب آنها و بازتولید مناسبات ظالمانه قبل به کار می گرفتیم و دو کشور مجاور آنها را اشغال و هر روز آنها را به وجود گزینه نظامی تهدید می کردیم، آیا این ملت آمریکا نمی آمد در خیابان ها مرگ بر ایران بگوید؟ بالاخره این شعار مرگ بر آمریکا برآمده از روابط و مناسبات چند دهه ای مردم ایران با آمریکاست.

رجایی فر با طرح سؤالی مبنی بر اینکه بن لادن یا محسود چقدر به آمریکا ضرر رساندند که عملاً دست به ترور آن ها در خاک یک کشور مستقل زدند؟ گفت: یعنی آمریکایی ها" مرگ بر بن لادن" را از حد شعار فراتر برده و او را به قتل رساندند و امثال کلینتون و دوستانشان نشستند و از تلویزیون مراسم کشتن و به آب انداختن جنازه (اگر حقیقت داشته باشد) را با خوشحالی تماشا کردند و همان زمان هم مردم آمریکا این پیروزی را در خیابان ها جشن گرفتند. اگر ما فقط شعار مرگ بر دشمن اصلی خود را می دهیم، خود آنها عملاً هم حتی الامکان دشمنان اصلی و فرعی خود را مقتول و معدوم می کنند.

وی افزود: ما می خواهیم ببینیم ضرری که بن لادن به آمریکا وارد کرد ولو که برج های دوقلو را منفجر کرده باشد آیا بیشتر از ضرری بوده که آمریکا طی ۶۰ سال به مردم ایران وارد کرده؟ ! اگر ما بخواهیم کشورهای مشابه خودمان را یک جبهه بدانیم و مظلومین و قربانیان دوره ابرقدرتی آمریکا را به خسارات و قربانیان کشور ایران اضافه کنیم، متوجه می شویم که ما خیلی بیش از حمله به برج های دوقلو از دست داده ایم.

*** مظلومین جهان طلب بزرگی از آمریکا دارند***

" مقتولان و مصیبت دیدگان و آوارگان جنگ های کره و ویتنام، به کار بردن بمب اتمی در ژاپن، به قتل رساندن مبارزانی چون چه گوارا، آلنده، لومومبا، رییس جمهور و نخست وزیر شهید ما و ۵۰ ۶۰ کودتایی که آمریکا در کشورهای مختلف و علیه دولت های ملی ایجاد کرد و به عنوان مثال کودتای ۲۸ مرداد که علیه دولت ملی مرحوم دکتر مصدق انجام شد و اشغال دو کشور مسلمان عراق و افغانستان و حمایت همه جانبه از دشمن صهیونیستی بشریت و ظلم و جنایت علیه ملت مقاوم فلسطین توطئه ضد وحدت مسلمین در جنگ سوریه و گماردن و حمایت از حکام مستبد و بی لیاقت در کشورهای منطقه همه نشان آن است که ما مظلومین و مستضعفین جهان، طلب بزرگی از آمریکا داریم. "

*** شعار" مرگ بر آمریکا" در مقابل جنایات آمریکا علیه ما، خیلی محترمانه است***

این عضو تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا ادامه داد: آنگاه فرعون های زمانه انتظار دارند که در مقابل این همه ستم، حتی یک" آخ" نگوییم! از منظر بنده این شعار" مرگ بر آمریکا" در مقایسه با میزان جنایات آمریکا علیه ما، زیادی محترمانه است و اگر در توان زبان بود، وضع یک شعار شدیدتر و غلیظ تر لازم به نظر می رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات