وزیر امور خارجه با بیان این که انتقاد حق مردم است، گفت: با وجود انتقا د ها اعتقاد دارم تاکتیک و روش دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته یی صحیح است.

به گزارش افکارنیوز ، محمدجواد ظریف درباره تاثیر شعار مرگ بر آمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای ۱+۵ گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته یی با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته یی با کشورهای عضو ۱+۵ است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی نسبت به تاکتیک و سبک وزارت امور خارجه در برخورد با کشورهای عضو ۱+۵ انتقاد دارند؟ افزود: انتقاد حق مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اما من اگر اعتقاد داشتم که روش وزارت خارجه در سیاست خارجی صحیح نیست، هرگز از این روش استفاده نمی کردم.

ظریف ادامه داد: آن چه هم اکنون در جامعه بین الملل مشاهده می شود، بیان کننده این موضوع است که بدخواهان ایران منزوی شدند و بدون هیچ تنازلی جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به صورت جدی تری در سطح بین المللی ایفا کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: قطعا اتفاق های اخیر و تغییر رویکرد غربی ها در قبال برنامه هسته یی ایران، معیار قضاوتی است که آیا سیاست وزارت امور خارجه که در واقع سیاست نظام است، موفق بوده است یا خیر.

ظریف درباره تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا به خانه ملت گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع با مجلس شورای اسلامی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات