به مناسبت روز مبارزه با استکبار:

هرچند برخی از انقلابیون خسته در مقطعی از کرده خود ابراز ندامت کردند اما ملت ایران نشان داد به اندازه کافی دلایل و حجت شرعی و ملی دارد که با تمام توان خود امروز نیز همچون سال های گذشته فریاد بزند: مرگ بر آمریکا.

گروه سیاسی – شعار مرگ بر آمریکا را شاید بتوان نتیجه نهایی دانست که ایرانیان از رابطه با آمریکا بدان دست یافتند، مردمی که بر خلاف دیگران زیربار قانون کاپیتولاسیون نرفتند و فراموش نکردند ایالات متحده در راستای تامین منافع نفتی خود چگونه دولت ملی گرای مصدق را به وسیله کودتای نظامیان و با همکاری اوباش سرنگون کرد تا به مدت ۲۵ سال یکی از سیاه ترین دیکتاتوری های تاریخ را بر ملت ایران تحمیل کند.

به گزارش افکارنیوز؛ هنوز هم اگر پای صحبت مسن تر ها بنشینیم از زمانی خواهند گفت که قوای متفقین پس از حمله به ایران ارازق و نان مردم را برای سربازخانه های خود مصادره و ملت ایران را در یکی از وحشتناک ترین قحطی های تاریخ معاصر گرفتار کردند.

زمانی بود که در قطارهای داخلی کوپه ها را تنها به سربازهای متفقین می دادند و مردم ایران ناچار در سالن های قطار می نشستند تا به مقصد برسند. همه این ها اما تمام داستان شعار مرگ بر آمریکا نیست.
مرگ بر آمریکا زمانی در ایران طنین انداز شد که سرباز ها و مستشاران مست آمریکایی در خیابان های تهران و اصفهان و شیراز به سوی زنان و دختران ایرانی دست درازی کردند و پاسبان های رژیم سلطنتی تنها نظاره گر این وحشی گری ها شدند.

زمانی که امام خمینی (ره) به مردم ایران هشدار داد: " این ها از هر جنایتی که در ایران بکنند مصون هستند، اگر یک خادم آمریکایی، اگر یک آشپز آمریکایی مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پا منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوی او را بگیرد! دادگاه های ایران حق ندارند محاکمه کنند، بازپرسی کنند، باید برود آمریکا! آنجا در آمریکا ارباب ها تکلیف را معین کنند… امروز سر و کار ما با این خبیث هاست، با آمریکاست. رییس جمهور آمریکا بداند، بداند این معنا را که منفور ترین افراد دنیا است پیش ملّت ما، امروز منفور ترین افراد بشر است"

این ها همه تاریخ تحقیر و توهین به ملتی بزرگ بود که به تنهایی به اندازه تمام کشورهای غربی بر جهان تاثیر گذارده بود.
۲۰۰ سال پیش از آن گئورگ ویلهلم فریدریش هگل فیلسوف بزرگ آلمانی درباره ایران گفته بود: » از دیدگاه سیاسی، ایران زادگاه نخستین امپراتوری راستین و حکومتی کامل است که از عناصری ناهمگن [بی گمان به معنای نسبی] فراهم می آید. در اینجا نژادی یگانه، مردمان بسیاری را دربر می گیرد (ولی این مردمان) فردیت خود را در پرتو حاکمیت یگانه نگاه می دارند. این امپراتوری نه همچون امپراتوری چین، پدرشاهی، و نه همچون امپراتوری هند، ایستا و بی جنبش، و نه همچون امپراتوری مغول، زودگذر، و نه همچون امپراتوری ترکان بنیادش بر ستمگری است. «و اینک شاه سرسپرده ایران می خواست با تسلیم کردن کامل کشور به آمریکایی ها مردمش را به دروازه های تمدن برساند، دروازه هایی که مردم ایران بسیار پیش از همتایان غربیشان از آن عبور کرده بودند.
ابتدا مرگ بر شاه و سپس و تا امروز مرگ بر آمریکا شعار مردمی شد که هیچگاه نتوانستند یوغ بیگانه را بر گردن خود تاب بیاورند.

ملت ایران شاه را که سرنگون کرد تجهیز گروهک های تروریستی با هدف ضربه زدن به انقلاب در دستور کار آمریکایی ها قرار گرفت از آمل تا گرگان و از آنجا تا کردستان و بلوچستان و حتی کوچه وخیابان های تهران جولانگاه تروریست هایی شد که بنا به صلاح دید همین آمریکا خون مردم بیگناه را ریختند و به سوگ عزیزانشان نشاندند. نتیجه که نگرفتند به سراغ صدام رفتند، ارتش عراق برای تصرف و تسخیر تهران تجهیز شد، هشت سال جنگ طاقت فرسا و بیش از نیم میلیون شهید دستاورد آخرین حربه آمریکایی ها بود. بهانه غرب تسخیر سفارتخانه ای بود که امروز پس از ۳۴ سال ثابت شده مرکز تمام قعالیت های جاسوسی و عملیات براندازانه علیه انقلابیون بوده است.

هنگامی که آمریکا از دوستان و متحدانش جاسوسی می کند چگونه ممکن است چشم بر روی فعالیت دشمنانش ببندد؟
زمزمه های حذف شعار مرگ بر آمریکا اینبار قوی تر از گذشته مطرح شد، پای امام (ره) نیز پیش کشیده شد اما ملت ایران شعار خود را فراموش نکردند، همانگونه که هرگز از یاد نبردند چرا از دیوار لانه جاسوسی آمریکا در تهران بالا رفتند هرچند برخی از انقلابیون خسته در مقطعی از کرده خود ابراز ندامت کردند اما ملت ایران نشان داد به اندازه کافی دلایل و حجت شرعی و ملی دارد که با تمام توان خود امروز نیز همچون سال های گذشته فریاد بزند: مرگ بر آمریکا .
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات