معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برخی از انتقادات درباره حضورش در وزارت علوم پس از رای عدم اعتماد مجلس گفت: انتصاب من براساس حسن ظن وزیر علوم بود.

به گزارش افکارنیوز ، جعفر میلی منفرد معاون جدید آموزشی وزارت علوم در حاشیه برگزاری مراسم معارفه اش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی به انتصاب شما انتقاد دارند و آن را در راستای فشار برخی از گروه ها می دانند، گفت: اصلا چنین چیزی واقعیت ندارد و این گونه نیست.

وی افزود: انتصاب بنده براساس حسن ظن آقای فرجی دانا بوده و برای من نیز خدمت در این حوزه توفیق مجدد است که بتوانم تجربیات خود را به بخش آموزشی وزارت علوم منتقل کنم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه هیچ زمان به مسئولیتی که به من پیشنهاد شده، نه نگفتم، یادآور شد: این بار نیز خوشحالم که در خدمت آقای فضلی دانا و وزارت علوم هستم.

وی با اشاره به نظرات نمایندگان در رای عدم اعتماد به وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، گفت: از همین جا خدمت نمایندگان سلام عرض می کنم و در این مدتی که برای بحث وزارت در خدمت آنها بودم تجربیاتی را کسب کردم.

میلی منفرد افزود: تقریبا تمامی نمایندگان با گرایش و سلایق مختلف به این نکته اذعان می کردند که پیشینه علمی و اجرایی من بالاست و خدا را شاکرم که این بار نیز فرصتی در اختیار من قرار دادند تا تجربیاتم را در اختیار دانشگاه قرار دهم.

وی گفت: نمایندگان مطمئن باشند از این پس تمام تلاش خودم را برای ارتقاء و توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها به کار گیرم تا شرایط بهتری برای دانشجویان ما فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از نمایندگان انتصاب شما را دهن کجی به نظر نمایندگان می دانند و آقای فرجی دانا برای این مسئله باید به مجلس برود، گفت: باید به نظرات یکدیگر و دموکراسی احترام بگذاریم. همان طور که به نظر نمایندگان در رای اعتماد و یا عدم اعتماد به فردی احترام می گذاریم در این مقوله باید به نظر افراد احترام گذاشت.

میلی منفرد ادامه داد: طی چند وقت گذشته پیام های مختلفی از نمایندگان به بنده ارسال می شد که به من تبریک می گفتند و یا اینکه از بنده می خواستند در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شده و نظرات خود را در اختیار آنها قرار دهم.

وی تاکید کرد: به طور قطع بنده به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم همکاری نزدیکی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و فراکسیون دانشجویان خواهم داشت و از آنها استفاده می کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تجمیع آزمون دانشگاه دولتی و آزاد نیز گفت: به نظر این مسئله باید در مجلس بررسی شود و اگر از ما خواسته شود در این زمینه در کمیسیون حاضر می شویم و نظرات خود را در اختیار نمایندگان مجلس قرار می دهیم.

میلی منفرد افزود: قطعا نمایندگان حامی دولت و دانشجویان هستند و تصمیمی که به صلاح کشور باشد، اخذ می کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم مهمترین برنامه خود را ارتقای کیفی آموزش کشور دانست و گفت: تلاش می کنیم در حوزه های دولتی و غیردولتی با بهره گیری از همه ظرفیت ها کیفیت علمی را ارتقا دهیم و با پشتوانه تجربیات کارشناسان، کارآمدی دانشگاه ها و دانش آموختگان را به نحو مطلوبی نزدیک سازیم تا بتوانیم در زمینه های تولید گام های اساسی برداریم.

میلی منفرد خاطرنشان کرد: تا جایی که قانون اجازه دهد حوزه ستادی را به برنامه ریزی و نظارت نزدیک می سازیم و براساس چارچوب قانون کار را به دانشگاه ها منتقل می کنیم و تلاش می کنیم بخش آموزش عالی با نگاه آمایشی و استفاده از ظرفیت ها به حرکت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه کاهش ظرفیت و تعطیلی موسسات در برنامه من نیست گفت: از همه زحمات کشیده شده نهایت استفاده را می برم.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره بحث آزمون دکترای سال ۹۳ گفت: به سمت تغییرات نوسانی نمی روم چون نمی توان لحظه به لحظه تصمیمات را تغییر داد و این امر موجب سردرگمی جوانان می شود و ارزیابی کاملی پس از بررسی وضعیت خواهیم داشت.

میلی منفرد درباره پردیس بین المللی در دانشگاه ها گفت: بحث پردیس ها را با کارشناسی نگاه می کنیم و چون دانشجویان در حال تحصیل در این مراکز هستند به دنبال تصمیمات نوسانی در این بخش نیز نیستم.

وی درباره مراکز غیرانتفاعی خاطرنشان کرد: ظرفیتی که در عرصه های علمی ایجاد شده باید حساب شده مورد توجه قرار گیرد و آن را باید بهبود ببخشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات