سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

وزارت امور خارجه آمریکا در حل دیپلماتیک موضوع هسته یی ایران و همین طور تلاش های دولت آمریکا برای به تعویق انداختن اعمال تحریم علیه تهران تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز ، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال برگزاری مراسم ۱۳ آبان در ایران گفت: فکر می کنم بر این مساله تاکید داشته ایم که این مساله از دشواری برخوردار است و سابقه ای عمیق از بی اعتمادی در این جا وجود دارد. ما امروز این را با تظاهراتی که در ایران دیدیم، شاهد بودیم.

وی گفت: بنابراین مسلم است این کار آسانی نخواهد بود، ولی ما در اینجا فرصتی داریم و وظیفه ای داریم تا ببنیم این مسیر دیپلماتیک به کجا ختم می شود، زیرا همه ما ترجیح می دهیم این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود.

وی گفت که دولت باراک اوباما به دنبال به تعویق افتادن اعمال تحریم های بیشتر توسط کنگره آمریکاست.

هارف تاکید کرد: ما در مرحله فعلی تحریم های موجود را لغو نمی کنیم. بگذارید با صراحت بگویم که پیش از این بتوانیم درباره هرگونه لغو محدود تحریم ها صحبت کنیم. ایران باید گام های معتبر و قابل راستی آزمایی بردارد.

به گزارش روزنامه سری بیکن، وی تاکید کرد که دولت آمریکا تنها خواستار «وقفه کوتاهی» در اعمال تحریم هاست و افزود: تیم مذاکراتی ما معتقد است بهترین کار یک وقفه کوتاه است تا اجازه دهیم دیپلماسی شانسی برای ظهور داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما خواستار این هستیم که تحریم های مان با استراتژی مذاکراتی مان هماهنگی داشته باشد؛ بنابراین ما در حال حاضر وظیفه داریم لحن دلگرم کننده ای را که از جانب دولت جدید ایران می شنویم، بیازماییم.

هارف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اظهارات مختلفی از اعضای کنگره درباره این مساله شنیده ایم؛ بنابراین ما به کار کردن با کنگره ادامه خواهیم داد. آن ها شریک بسیار مهمی برای ما بوده اند و اگر تحریم های شدید جامعه بین المللی و همینطور کنگره نبود، ما امروز سر میز مذاکرات نبودیم؛ بنابراین به گفت وگو با آن ها ادامه خواهیم داد، ولی قویا معتقدیم که استراتژی تحریم های مان باید با استراتژی مذاکراتی مان هماهنگی داشته باشد و وقتی آمریکا سر میز مذاکرات می نشیند و مذاکره می کند که خود یک روند دیپلماتیک دشوار است، بتواند با یک صدا صحبت کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات