نماینده مردم بجنورد در مجلس با تاکید بر اینکه انتظار داریم دولت تکلیف جامعه و مجلس را در بعضی از موارد مشخص کند، گفت: اولین مسئله میزان دخالت برادر رییس جمهور در دولت است میزان دخالت برادر رییس جمهور و جایگاه قانونی وی چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز ، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به روز ۱۳ آبان و حضور پرشور مردم و اعلام برائت از سیاست های آمریکا گفت: به فرموده امام راحل آمریکا شیطان است، هیچ غلطی نمی تواند بکند. سرنوشت فرعون ها و نمرودها و قارون ها در انتظار آنان است.

وی با بیان اینکه در مذاکره با آمریکا بازگشت به حق و عدالت را تذکر می دهیم، افزود: نتیجه ظلم و باطل فساد در روی زمین جز ننگ و نفرت برای بشریت که وعده الهی است چیزی عاید آنها نخواهد شد؛ ضمن حمایت کامل از دولت تدبیر و امید همواره هشدار می دهیم که مراقب باشند در طول تاریخ بشری به روایات قرآن کریم مستکبرین در برابر حق و حقیقت سر تسلیم فرود نیاورده و آیات عذاب الهی چه بسا به دست مومنین نازل شده و بساط ظلم و فساد برچیده خواهد شد.

این نماینده خظاب به روحانی گفت: با توجه به اینکه وزیران دولت در مجلس با رای بالا نمایندگان حمایت شدند، انتظار داریم دولت تکلیف جامعه و مجلس را در بعضی از موارد مشخص کند. اولین مسئله میزان دخالت برادر رییس جمهور است. میزان دخالت برادر رییس جمهور و جایگاه قانونی وی چقدر است؟ آیا مملکت قانون ندارد که خزانه پر یا خالی شود؟ بودجه ۹۲ سالیانه است و دولت موظف است آن را اجرا کند. آیا فروش نفت کم شده است؟ آیا میزان دریافت مالیات کم شده است؟

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه برخی وزیران شما اعتقادی به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ندارند، اظهار داشت: آقای رییس جمهور شما که با شعار خصوصی سازی آمدید پس چه شده که دولت لایحه اصلاح بودجه برای فروش سهام دولت آورده و کمیسیون بودجه آن را از ۳۷ هزار و ۲۷هزار میلیارد تومان تغییر داده است. چرا تاکنون کمترین اقدامی برای فروش سهام دولت انجام نداده اید و سازمان خصوصی سازی حتی سهام قابل عرصه ای به بورس نفرستاده است؟ حتی مصوبات قانونی دولت دهم که هیات تطبیق مجلس دوبار را تایید نموده ملغی نموده اید.

نماینده بجنورد ادامه داد: وزیر نیرو شما در مقابل این جمله که لیست شرکت های واگذاری در پیوست یک بودجه آمده و مورد تاکید قانون اساسی و مقام معظم رهبری و مجلس است پاسخ می دهد اگر دولت سهام را بفروشد من استعفا می دهم. وقتی می گویم چرا لایحه برای اصلاح بودجه نمی آورید پاسخی دریافت نمی کنیم. آقای رییس جمهور، آقای نوبخت در پاسخ به سوالی که گفته شده چرا اصل ۴۴ و خصوصی سازی و فروش سهام متوقف شده می گوید نمی خواهیم خصولتی سازی کنیم.

وی تصریح کرد: اولا برخی وزرای شما به دنبال واگذاری سهام بیشتر بابت بدهی به نهادهای غیردولتی هستند در ثانی شما سهام پتروشیمی و ستاره خلیج فارس و نیروگاه ها و شرکت های وابسته به صنایع و معادن را به بورس ارسال کنید. اگر فروش نرفت ادعای خالی بودن خزانه را بنماید. به نظر می رسد بعضی وزرای شما به دلیل سن بالا مربوط به دوران تاریخ دهه اول انقلاب هستند و باید در دولت روحیه چابکی ابتکار و خلاقیت و اجرای تصمیمات اقتصاد مقاومتی، حماسه اقتصادی، محرومیت زدایی، حل مشکل مسکن و معیشت مردم به استناد قانون باشد.

ثروتی با تاکید بر اینکه شما که با شعار قانون گرایی آمدید پس باید به آن عمل کنید، خاطر نشان کرد: چه شده که قانون هدفمندی یارانه ها را که در بودجه ۹۲ مندرج شده اجرا نمی کنید اخیرا هم گفته اید با پیشنهادهای مختلف با حذف سه دهک مخالفت کردید و آن را ورود به زندگی خصوصی مردم دانسته اید. آیا پرداخت یارانه به درآمدهای بالا که بیشترین استفاده از بنزین و مواد سوختی که با قیمت یک هفتم منطقه را دارد و دو سوم بنزین در تهران مصرف می کند را از جیب فقرا نمی دانید؟

وی با تاکید بر اینکه اگر شما در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خشت اول را کج بگذارید یقینا سال بعد مطابق به سه سال قبل اجرای قانون نخواهید کرد، اظهار داشت: به نظر می رسد داستان کنترل دولتی ارز و چهار برابر شدن در انتظار یارانه ها هم خواهد بود. با تخلف از بودجه به دنبال استفاده از صندوق توسعه ملی نباشید. به توانمندی های اقتصادی کشور توجه کنیم.

ثروتی خطاب به رییس جمهور گفت: همه می دانند امید به مذاکرات بهبودی اقتصادی نمی آورد. چرا وزیر نیرویتان که مدیر فساد ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومانی در دولت دهم است پاسخ نمی دهد؟ می دانید خوراک تبلیغاتی برای بی بی سی و صدای آمریکا فراهم نموده اید که در نظام جمهوری اسلامی چقدر فساد وجود دارد. چرا دادستان انقلاب به وظایف خود عمل نمی کند و از وزیر محترم نمی خواهد اسناد مربوطه ارائه دهد تا برخورد قانونی شود

نماینده مردم بجنورد خطاب به لاریجانی گفت: آقای رییس طرح های الحاقی بودجه ۹۲ را وتو کردند و نگذاشتند قانون اشتغال زایی و منابع درآمدی برای جامعه تصویب شود. من از رییس مجلس تقاضا دارم چرا که ما به ایشان رای دادیم ولی چرا حرمت نمایندگان را رعایت نمی کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات