در پی انتصابات اخیر فرجی دانا در وزارت علوم، ۸۲ نماینده مجلس به وزیر علوم تذکر دادند.

به گزارش افکارنیوز ، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس ۱۴ آبان ۹۲ از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد که مشروح آن به شرح زیر است:

علی مطهری، مسعود پزشکیان، فتاحی، حسن زاده و تاج گردون نمایندگان تهران، تبریز، نقده، گچساران و ارومیه به وزیر اطلاعات در خصوص عدم شفا ف سازی در مورد اتفاقات روز عید غدیر در خصوص دختران میرحسین موسوی تذکر دادند.

جلیلی جعفری نماینده مردم خلخال به وزیر راه و شهرسازی ایمنی راه های خلخال، کوثر به ویژه اسالم، خلخال را متذکر شد.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا به رئیس جمهور در خصوص عدم پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد در ماه های اخیر تذکر داد.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز طی تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور بررسی و رسیدگی به علت حادثه مسموم شدن هزاران شهروند اهوازی و خوزستانی در روزهای اخیر شد.

تذکر ۸۲ نفر از نمایندگان خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص انتصاب افراد دخیل در فننه ۸۸ در مناصب جدید مدیریتی که خلاف وعده وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی بوده است.

زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر به وزیر کشور در مورد روند انتخاب استانداران به خصوص استاندار ایلام و مواضع اخیر وی در مورد فتنه ۸۸ تذکر داد.

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه به وزیر نفت، عدم اجرای مصوبات برنامه پنج ساله توسعه مبنی بر گازدار نمودن روستاهای سردسیر تذکر داد.

ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی برای لزوم تکمیل پل بهاران فلاورجان و به وزیر کشور ضرورت کمک مالی به شهرداری های شهرستان فلاورجان و به وزیر نیرو لزوم آبرسانی به روستاهای شهرستان فلاورجان را متذکر شد.

عزیر اکبریان نماینده مرم کرج و اشتهارد طی تذکری به وزیر نیرو خواستار توضیح در خصوص علت افزایش قیمت ۴ برابری کنتور برق و به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در پرداخت اضافه کار و مطالبات فرهنگیان شد.

عارفی، فتاحی، طلا و منصوری نمایندگان کرج، اسدآباد، جیرفت، شهربابک و لنجان در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور جلوگیری از به کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه ها خصوصا استانداری ها و فرمانداری ها شدند.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و رستم به وزیر علوم در خصوص لزوم تسریع در روند تغییر مدیریت در دانشگاه پیام نور کشور تذکر داد.

جعفری و عزیزی نمایندگان بجنورد و شیروان به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص عدم همکاری و مساعدت بانک ها در پرداخت تسهیلات وام ازدواج به جوانان تذکر دادند.

حسینی، احمدی و دامادی نمایندگان قائم شهر، نوشهر و ساری به وزرای صنعت، اقتصاد و تعاون بلاتکلیفی کارگران بازنشسته صنعت فولاد در ارتباط با دریافت حقوق و حل مشکلات درمانی را متذکر شدند.

سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان به وزیر راه و شهرسازی ضعف شدید در مدیریت پایانه ها و حمل و نقل عمومی استان بوشهر و ناکارآمدی مدیریت در ساماندهی امور حمل و نقل استان بوشهر را متذکر شد.

عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت به وزیر کشور در خصوص تسریع در ابلاغ و اعلام ارتقای شهرهای یلا، دوزین و صادق آباد که ماه هاست در هیئت دولت معطل مانده تذکر داد.

رستمیان نماینده دامغان در تذکری به وزیر صنعت خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان معادن زغال سنگ البرز شرقی شد.

محمدسعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر در تذکری به وزیر بهداشت خواستار ممانعت جدی از تعطیلی دانشگاه علوم پزشکی سینای چابهار شد.

حسینی، صادقی کامران، کارخانه و سالک نمایندگان قصرشیرین، شیراز، اصفهان، همدان، اصفهان در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی به وضعیت زوج های جوان متقاضی وام ازدواج شدند.

قادری و صادقی نمایندگان شیراز به وزیر نیرو پیش بینی تمهیدات لازم برای احیای دریاچه های استان فارس را متذکر شدند.

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که عدم نظارت بر مجموعه صنعت و معدن باعث افت سرمایه گذاری و عدم برنامه ریزی صحیح و بروکراسی حاکم بر ادارات باعث فرار سرمایه گذاران شده است.

محمد دامادی نماینده مردم ساری به وزیر آموزش و پرورش جذب نیرو به صورت غیرقانونی در هنرستان ها را تذکر داد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق به وزیر صنعت اجرای تعهدات تأمین نهادهای دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام را متذکر شد.

جوکار و زارع زاده نمایندگان یزد و مهریز در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار نظارت بیشتر بر مطبوعات و برخورد قانونی و جدی با روزنامه های بهار و رسانه های هنجارشکن شدند.

آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به وزیر بهداشت در خصوص ایجاد مراکز بهداشتی مستقل در شهرستان خنداب تذکر داد.

سالک، کارخانه و حسینی نمایندگان اصفهان، همدان و قصر شیرین در تذکری به رئیس جمهور خواستار پیگیری جدی و نتیجه بخش منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اعلام نتایج آن برای مردم شدند.

جهانگیرزاده، قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر صنعت در خصوص رسیدگی به مشکلات کارخانه کیان تایر تذکر دادند و نیز خواستار تسریع در اختصاص اعتبار سرمایه در گردش برای صنایع تبدیلی و به وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تکمیل راه ارومیه به سه راه نقده شدند.

هاشم زهی نماینده مردم نهبندان به وزیر صنعت سنگ اندازی در اجرای طرح های سرمایه گذاران بومی در بخش صنعت و معدن نهبندان توسط مسئولین استانی را متذکر شد.

قاضی پور و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه در تذکری به وزیر نفت خواستار تسریع در گازرسانی به روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه خود شدند.

علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آباد غرب و دال آباد به وزیر راه و شهرسازی تسریع در ادامه عملیات دو بانده شدن جاده اسلام آباد به حمید را تذکر داد.

مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی به وزیر صنعت در خصوص اجازه افزایش قیمت خودرو تذکر داد.

جلیل جعفری نماینده مردم خلخال به وزیر کشور در خصوص مفقود شدن یک خانواده فرهنگی اهل گیبی در جاده اسالم خلخال تذکر داد.

سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند به وزیر صنعت در مورد تعطیل کارخانه تولیدی و بیکاری کارگران این کارخانه ها در شهرک صنعتی محمدآباد و زهک تذکر داد.

حسینی و کاشانی نمایندگان زابل و زاهدان به وزیر نیرو افزایش ۴ برابری حق انشعاب برق را تذکر دادند.

آریایی نژاد نماینده مردم ملایر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم رضایت کافی در تبلیغات و تصاویر و نوشته های روی کالاها در مراکز فروش را تذکر داد.

جعفری نماینده مردم بجنورد در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار بیان علت عدم اجرای پروژه راه آهن بجنورد-مشهد و توقف آن و نیز پروژه راه آهن بجنورد-گرگان و کند بودن ساخت جاده بجنورد به گلستان شد و به وزیر صنعت در مورد عدم توجه به صنایع اندک استان در جهت منافع و مصالح مردم استان و عدم اشراف سازمان صنعت استان در حوزه کاری خود و عدم نظارت بر صنایعی نظیر پتروشیمی، آلومینیوم و سیمان و به وزیر نیرو در خصوص علت عدم اجرایی شدن سد قندارلو و کند بودن پیشرفت سد سنبار تذکر داد.

عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت در تذکری به وزیر نیرو خواستار تسریع در آبرسانی به روستاهای شهرستان کلاله، مراوه تپه و گالیکش شد.

آغاجاری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد که آب آشامیدنی شهرستان های ماهشهر، امیدیه و هندیجان و شهرهای توابع هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار نامطلوب است.

کائیدی نماینده مردم پل دختر طی تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تامین آب کشاورزی برای باغ های حوزه انتخابیه خود با توجه به خشکسالی های اخیر و خشک شدن باغات و به وزیر راه و شهرسازی خواستار رفع مشکل تردد مردم روستاهای حوزه انتخابیه با توجه به حادثه خیز بودن راه های آن و به وزیر بهداشت خواستار رفع مشکل متخصص زنان و زایمان و چشم پزشکی در حوزه انتخابیه خود شد.

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در تذکری به رئیس جمهور خواستار ثبت جهانی مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) شد.

کارخانه نماینده مردم همدان و فامنین به رئیس جمهور در مورد لزوم برنامه ریزی جدی و صرفه جویی در دستگاه های اجرایی به منظور کاهش هزینه های غیر ضرور در شرایط تحریم اقتصادی دشمن تذکر داد.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به وزیر کار علت عدم پرداخت ۱۰ درصد بیمه صیادان شمال کشور و به وزیر بهداشت مشخص شدن تعرفه بخش خصوصی در مورد بیمارستان های خصوصی در ابتدای سال و به وزیر نیرو علت افزایش هزینه ها و انشعابات برق را متذکر شد.

قاسم احمدی لاشکی به وزیر نیرو در خصوص علت عدم توجه به آبرسانی به روستاهای شهر نوشهر تذکر داد.

احمدی لاشکی و اکبریان نمایندگان نوشهر و کرج در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از مصاحبه و بحث های غیرمعقول مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد در جاده کرج-چالوس و نیز به وزیر راه و شهرسازی خواستار برقراری مجدد پروازهای تهران-نوشهر با توجه به سوابق خوب این خط پروازی شدند.

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، شمیران، ری و اسلامشهر به وزیر صنعت نظارت بر عدم انطباق میزان مواد غذایی موجود و وزن ثبت شده بر روی بسته بندی برخی کالاها را تذکر داد.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، شمیران، ری و اسلامشهر به وزیر امور خارجه استفاده از زبان فارسی در جلسات رسمی و نیز اقدام مقابله به مثل در انگشت نگاری در سفارت جمهوری اسلامی در آلمان در خصوص مقامات آلمانی که به ایران سفر می کنند را متذکر شد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمانی، لالی، هفتکل و اندیکا طی تذکری به وزیر بهداشت خواستار صدور دستور جدی برای رسیدگی به علت فوت کودک خردسال سه ساله که به دلیل عقرب زدگی به واحدهای درمانی شهرستان اندیکا مراجعه کرد لکن با بی توجهی پزشک و مسئولین فوت شده است.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه به وزرای صنعت، اطلاعات و تعاون بررسی وضعیت شرکت پلی اکریل ایران به علت تخلفات گسترده مالی و غیرقانونی متعدد در این شرکت و به وزیر آموزش و پرورش علت طولانی شدن ساخت مرکز رفاهی آموزشی شهرستان مبارکه به بیش از ۲۲ سال را متذکر شد.

حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا به رئیس جمهور در خصوص کندی فرآیند انتقال آب ارس به شهرستان های مرند و جلفا برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی و نیز در خصوص بلاتکلیفی هتل ایرانگردی و جهانگردی شهر مرند و غارت و تخریب هتل و تعطیلی تمامی پروژه های ورزشی شهر مرند و به رئیس جمهور و وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی بیمارستان جدید مرند علیرغم سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریالی و به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور در خصوص واگذاری اراضی ملی حاجی شهر به شهر مجد و تقسیم آن بین مدیران در شهر گردیان و به رئیس جمهور و وزیر کشور در خصوص عدم تصمیم گیری در مورد بخشداری کچسرا و شهرداری دولت آباد علیرغم اتمام تمامی مراحل قانونی تذکر داد.

قاضی پور و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه طی تذکری به وزیر نفت خواستار تسریع در گازرسانی به روستاهای مرزی شدند.

مقتدایی، ایرانپور و صرامی نمایندگان اصفهان، مبارکه و خمینی شهر به رئیس جمهور ضرورت رسیدگی سریع به مطالبات کارگران فعال بخش کشاورزی را متذکر شدند.

در حالی که ضرغام صادقی در حال قرائت مذاکرات کتبی نمایندگان کتبی به مسئولان اجرایی کشور بود ابوترابی با قطع صحبت وی پایان جلسه امروز را اعلام کرد و گفت که ادامه تذکرات کتبی نمایندگان در جلسه بعدی قرائت خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات