ناگفته های باهنر از رابطه با آمریکا، پروتکل الحاقی، در خواست حجاریان و لابی برای زنگنه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهای جدی هم در هر زمانی بر هاشمی رفسنجانی وجود دارد و آدم های بزرگ اشتباه می کنند، اشتباه آنها هم بزرگ است.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: آمریکا سمبل زورگویی در دنیا است.

وی ادامه داد: می توانیم تعبیری را برای میزهای مذاکره بین المللی ببریم و آن این است که دور میز یک مشت جانور نشسته اند که چه جوری همدیگر را بخورند و هیچ دولتی هم به ما کمک نمی کند و دنیا دنیای بده و بستان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که طی ۵۰ سال گذشته بیشترین جنایت بر ملت ایران و بشریت را آمریکا اعمال کرده است و مرگ بر آمریکا شناسه انقلاب ما است.

آمریکا از افغانستان و عراق فرار کرد

باهنر اذعان داشت: در سال ۸۸ و در ۱۳ آبان که می گفتند در کنار شعار «مرگ بر آمریکا» ، شعارهای مرگ بر شوروی و. . را هم بگویید و ما مخالفت می کردیم به این علت بود که می خواستند این شناسه را ضعیف و کمرنگ کنند.

وی در مورد ارتباط با آمریکا گفت: باید به این موضوع توجه کرد که آیا آنهایی که تسلیم آمریکا بوده اند، وضعشان از ما بهتر شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آمریکا یک صدم درآمد ناخالص داخلی خود را طی دو سال خرج افغانستان می کرد، این کشور متحول می شد، اما بالاخره ۱۵ سال ماند و نتوانست هیچ کاری انجام دهد و فرار کرد و رفت در عراق هم همینطور شد.

باهنر بیان داشت: طی ۲۰ سال گذشته آمریکا در خاورمیانه خیلی تحقیر شد، فکر می کرد خیلی کارها را باید انجام دهد و ۲۰ سال برای بلعیدن دنیا وقت گذاشته بود و همان لقمه نخست در گلویش گیر کرد.

ما قوی تر و آمریکا ضعیف تر شده است

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که آمریکا از ۳۰ سال قبل قوی تر نشده و ما هم ضعیف تر نشده ایم و بی شک ما قوی تر و آمریکا ضعیف تر شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این ساده انگاری است که فکر کنیم اگر دست ها را بالا بردیم مشکلات رفع می شود، پدران و برادران ما و کشورهای مختلف تجربه کردند و نشد.

باهنر با بیان اینکه قبول پروتکل الحاقی به مصوبه مجلس نیاز دارد، اذعان داشت: مجلس هم حالا حالاها این پروتکل را قبول نمی کند، چراکه هنوز زمان پیوستن به پروتکل نیست، علتش هم همین بده بستان ها است.

وی تأکید کرد: اگر همه تحریم ها را بردارند و اعتمادسازی کنند، آن وقت می توان در مورد پروتکل الحاقی صحبت کرد.

فناوری هسته ای را نمی توانند از ما بگیرند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما فناوری هسته ای داریم و می توانیم، جلوتر برویم و در حال حاضر دیگر نمی توانند این فناوری را از ما بگیرند، مگر اینکه تمام دانشمندان و دانشجویان را ترور کنند که این امر غیرممکن است.

باهنر همچنین در مورد مطالب مطرح شده در مورد کاهش غنی سازی از ۲۰ درصد به پنج درصد، ابراز داشت: ما توان و فناوری غنی سازی در حد ۲۰ درصد را به دست آورده ایم و آن را جلو بردیم و شهید هم داریم و جزو قله های فناوری است که تصرف کرده ایم و در مورد اینکه چه میزان تولید کنیم، می توان مذاکره کرد که این جزو فرع است و اگر مشتری پیدا کنیم، تولید می کنیم و می فروشیم.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که از وی پرسید آیا شما برای رای اعتماد آخوندی و زنگنه لابی کردید، گفت: آخوندی و زنگنه جزو وزرای خوب بودند و بقیه وزرا هم خوب هستند و برای دست گرمی به دو، سه وزیر رأی ندادیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به این وزرایی که رأی دادیم، امیدوار هستیم؛ گرچه می توان اشکالاتی هم گرفت، مانند اینکه بعضی وزرا سن بالا هستند.

نقدهای جدی بر هاشمی وارد است

باهنر در پاسخ به سئوال دانشجویی که آیا مذاکرات محرمانه است یا نه؟ ابراز داشت: بعضی از همکاران ما هم در مجلس می گویند، مذاکرات علنی باشد که به نظرم بحث های سبکی است.

وی افزود: اینکه بعضی ها این امر را بیان می کنند که مردم ما نامحرم هستند، اصلاً این بحث نیست، ده ها هزار نامه طبقه بندی نوشته و ارسال می شود پس باید بگویند، مردم نامحرم نیستند، طبقه بندی در اسناد هم نداشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گاهی وزارت خارجه اسنادش بعد از ۸۰ سال افشا می شود و این امر یک روال و نوعی مذاکره است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص هاشمی رفسنجانی، گفت: هاشمی رفسنجانی را جزو هیئت امنای انقلاب می دانم، خدمات زیادی کرده و کارهای زیادی در دولت سازندگی انجام شد، نقدهای جدی هم در هر زمانی وجود دارد و آدم های بزرگ اشتباه می کنند، اشتباه آنها هم بزرگ است.

آسیب های اقتصادی احمدی نژاد همانند آسیب های هاشمی رفسنجانی بود

باهنر عنوان داشت: احمدی نژاد هم با تمام توان سیاست های هاشمی رفسنجانی در امور اقتصادی را ادامه داد.

وی عنوان کرد: سعید حجاریان در زمان انتخابات مجلس ششم به من پیغام داد که هاشمی رفسنجانی را از سرلیست خود بردارید؛ در غیر اینصورت نمی گذاریم، رأی بیاورید و این در مرام ما هم نبود که این کار را انجام دهیم و آن چنان هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند که نه تنها وی، بلکه ما هم رأی نیاوردیم.

باهنر با تأکید بر اینکه تخریب هاشمی رفسنجانی از چهار سال نخست دولت خاتمی آغاز شد و ادامه یافت، گفت: تندروهای اصلاح طلب آن چنان هاشمی رفسنجانی را زیر سرپنجه موشک های خود قرار دادند که شخصیت هاشمی رفسنجانی در آن دوره از بین رفت.

بعضی ها شاخ آمریکا نصیب شان می شود

وی در پاسخ به این سئوال که اگر آمریکا گاوی باشد که شیر و شاخ دارد، پس چرا ما شیر آمریکا را رها کرده و به شاخ آن چسبیده ایم، عنوان کرد: ما خیلی روشن به آمریکا می گوییم یکسری منافع مشترک و یکسری تضادها داریم و بازی برد - برد یعنی اینکه شما به ما خسارت نزنید و ما هم به شما آسیب نرسانیم و اگر آمریکا دنبال برد - باخت باشد ما هم همین امر را دنبال می کنیم و با روسیه، فرانسه و عراق هم همین است.

باهنر اذعان داشت: بعضی ها به شیر آمریکا طمع می کنند و شاخ نصیبشان می شود که درد آن هم خیلی بد است.

وی ابراز داشت: ما با تمام کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی آمادگی بازی برد - برد را داریم، چراکه رژیم صهوینیستی را جعلی می دانیم و اصلاً قبولش نداریم.

باید هوای نمایندگان را داشته باشم

باهنر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظرش در مورد اظهارنظرهای مجمع نمایندگان استان کرمان در بحث انتخاب استاندار کرمان چیست؟ گفت: دست ما زیر ساطور نماینده ها است و اگر بخواهیم رأی بیاوریم، باید حداقل ۱۵۰ نفر نماینده به ما اعتماد کنند و کارمان سخت تر از دیگر نمایندگان است و ما باید هوای نمایندگان را داشته باشیم.

وی افزود: هرگاه در مورد موضوعی مجمع نمایندگان یک استان به جمع بندی رسید، من هم اگر بتوانم کاری انجام می دهم و اینکه بدون نظر نمایندگان و یا خلاف نظرشان کاری را انجام دهم، اینگونه نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث هایی که در مورد کمک ایران به بعضی از کشورها در منطقه می شود، ابراز داشت: ما طی ۱۵ سال اخیر مرز دفاعی کشورمان ۶۰۰ کیلومتر عقب تر رفته است.

هزینه تحریم ها نباید بیش از منافع باشد

باهنر خاطرنشان کرد: ما تحریم ها را می خواهیم، کم کنیم و دنبالش هستیم، اما هزینه ای که می خواهیم، بپردازیم نباید بیش از منافع ما باشد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که نظر وی را در مورد برخورد با رئیس جمهور بعد از سفر از نیویورک پرسید، عنوان کرد: این برخوردها در فرودگاه کار غلطی بود، برخورد با رئیس مجلس در قم و برخورد با سید حسن خمینی در آیین ارتحال امام راحل هم غلط بود و اینها افراطی هایی هستند که نمی خواهند، مملکت براساس عقل و خرد اداره شود و باید این حرکت ها محکوم شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات