عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نقش مختل کننده مذاکرات را انجام می دهد، گفت: غربی ها باید نشان دهند تصمیمات در تل آویو گرفته می شود و یا توسط خود آنها اتخاذ می شود.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در مباحث هسته ای ۲ قاعده را رعایت کرده است، اظهار داشت: قاعده اول پایبندی کامل ایران به قواعد بین المللی است؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ان پی تی تمامی قواعد بین المللی را رعایت کرده است.

وی در بیان قاعده دوم که کشورمان به آن معتقد است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران راه حل مسائل هسته ای را مذاکره می داند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه غربی ها برخوردهای ناصوابی با هر ۲ قاعده ذکر شده انجام دادند، خاطرنشان کرد: ایران عضو ان پی تی است و به تعهدات خود عمل می کند و به همین دلیل حقوقی دارد که بایستی رعایت شود اما غربی ها حقوق جمهوری اسلامی ایران را رعایت نکردند.

جلالی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار باشد، اظهار داشت: ایران همواره در این مباحث پای میز مذاکره آمده است اما این غربی ها هستند که به نتایج مذاکرات پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکرده اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پای بند بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که ما مدالیته را پذیرفتیم به تمامی شبهات غرب پاسخ دادیم.

وی با بیان اینکه اگر موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران با رویکرد حقوقی دیده شود قابل حل خواهد بود، تأکید کرد: اگر طرف غربی بخواهد همچنان با رویکرد سیاسی مباحث را دنبال کند روند سابق ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نقش مختل کننده مذاکرات را انجام می دهد، اظهار داشت: غربی ها باید نشان دهند که تصمیمات در تل آویو گرفته می شود و یا توسط خود آنها اتخاذ می شود.

جلالی همچنین تصریح کرد: باید ببینیم در این دوره غربی ها به صورت مستقل تصمیم خواهند گرفت یا اینکه تحت تأثیر رژیم اشغالگر قدس خواهند بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات