به دنبال انتقاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن به دلیل احتمال توافق با ایران در زمینه برنامه هسته یی اش، باراک اوباما با بنیامین نتانیاهو تماس گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، تماس تلفنی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با نتانیاهو ظاهرا در تلاش برای کاهش نگرانی های متحدان آمریکا در خاورمیانه از جمله عربستان درباره احتمال توافق هسته یی با ایران صورت گرفت.

کاخ سفید با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته یی ایران اعلام کرد: رییس جمهور اطلاعات به روز شده ای را درباره مذاکرات ژنو در اختیار نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) قرار داد و بر تعهد قوی اش برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح هسته یی که هدف مذاکرات است تاکید کرد.

کاخ سفید افزود که اوباما و نتیانیاهو توافق کردند که همچنان ارتباط شان را در این زمینه حفظ کنند.

یک مقام دولت اوباما گفت که گفت وگوی تلفنی بین دو طرف که چندین بار در زمینه سیاست ایران روابط شان دچار تنش شده است بسیار طولانی بود، ولی از توصیف لحن گفت وگو ی شان یا ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پیش از سفرش به ژنو برای گفت وگو های سه جانبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نتانیاهو دیدار کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با کری به وی و همتاهای اروپایی اش هشدار داد که اگر در ازای تعلیق نسبی برنامه هسته یی ایران و قول گسترش ندادن آن برخی از تحریم ها علیه تهران را رفع کنند، ایران به توافق قرن دست خواهد یافت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران در بیت المقدس گفت: اسرائیل کاملا این را رد می کند و چیزی که من می گویم حرف خیلی ها در منطقه است، که این را به طور علنی بیان کنند و چه نکنند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید پیش از این تاکید کرده بود که هنوز زود است که رژیم صهیونیستی و عربستان بخواهند از چیزی که در ژنو تحت بررسی قرار دارد انتقاد کنند.

ارنست در عین حال مدعی شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره دست نیافتن ایران به یک سلاح هسته یی توافق کامل دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات