رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تمام حرکات و کار مرحوم حبیب الله عسکراولادی در جهت نظام اسلامی قرار داشت.

به گزارش افکارنیوز ، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت مرحوم حبیب الله عسکراولادی در مسجد ارک تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ژنو، گفت: دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی ما باید کاملا هماهنگ باشد، یعنی ما باید بتوانیم از اهرم های اقتصادی در راستای اهرم های سیاسی و بالعکس استفاده کنیم، آنچه که هم اکنون اولویت دولت است، حل و فصل مسائل سیاسی است.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر مسائل سیاسی را به نحوی که در چارچوب منافع ملی و حیاتی کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد، پیش ببریم، به نظر می رسد زیربناها و بالقوه های اقتصاد به گونه ای است که احتمال یک تغییر کلی در فضای اقتصادی کشور ممکن است.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان تأکید کرد: مسائل بین المللی در موضوعات اقتصادی نقش دارد، خوشبختانه رویکرد مذاکره کنندگان ما به گونه آی است که حل و فصل مسائل سیاسی را با مسائل اقتصادی با هم پیش می برند یعنی هر حرکتی در رابطه با یک موافقتنامه، یک اقدام هم در زمینه تحریم ها و مسائل اقتصادی انجام می شود.

آل اسحاق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس نیز درمورد شخصیت مرحوم عسکراولادی اظهار داشت: آقای عسکر اولادی شخصیتی هستند که به عنوان الگو برای نظام جمهوری اسلامی مطرح بودند و از امروز به بعد نیز باز هم در اذهان خواهد بود.

وی افزود: آقای عسکراولادی، شخصیتی جامع و سیاستمداری متدین بود و به اخلاق توجه زیادی داشت و شخصیتی جامع نگر بود که در عین توجه به کلان، به جزئیات نیز توجه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تمام حرکات و کار مرحوم حبیب الله عسکراولادی در جهت نظام اسلامی قرار داشت.

آل اسحاق تصریح کرد: مرحوم حبیب الله عسکراولادی در همه زمینه ها یک الگو است، بنابراین باید سعی کرد با بیان اخلاقیات این مرحوم، فضایی درست کرد که به جای اینکه رفتن ایشان ضایعه باشد، زاینده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به رفتار آقای متکی احساس می شود که ایشان نسبت به جبهه پیروان گله مندی هایی را دارند، گفت: آقای متکی هیچ دلخوری ندارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات