نقوی حسینی:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غربی ها باید از فرصت به وجود آمده در مذاکرات در این برهه تاریخی استفاده و تکلیف خود را روشن کنند، گفت که اگر غرب نتواند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند قطعا نباید امیدی به حل موضوع داشته باشند.

به گزارش افکارنیوز ، سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: مواضع جمهوری اسلامی از زاویه مقررات بین المللی یعنی ان. پی. تی و دستورالعمل های آژانس کاملا به نفع کشور بوده، ایران همواره در چارچوب مقررات ان. پی. تی عمل کرده به طوریکه در هیچ یک از بیانیه های آژانس، ایران متهم به انحراف از فعالیت هسته یی نشده است.

وی افزود: البته ممکن است در این بیانیه ها از جملات دو پهلو استفاده کرده باشد که با این وجود باز هم ایران هیچگاه متهم به انحراف از فعالیت های هسته یی نشده است براین اساس با قاطعیت می توان گفت که جمهوری اسلامی از زاویه مقررات بین المللی راه درستی را طی کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه در چنین شرایطی غربی ها مطالباتی فرا ان. پی. تی دارند، افزود: مطالبات غربی ها در چارچوب مقررات بین المللی نمی گنجد که با این وجود باز هم ما مخالف گفت وگو، مذاکراه و رسیدن به توافق نیستیم ولی غربی ها باید پاسخگوی افکار عمومی جهان، ملت های خود و شرکت های اقتصادی شان باشند که ماهانه در حال خسارت دیدن هستند و به دولت هایشان برای حل مشکل با ایران فشار می آورند.

نقوی حسینی اضافه کرد: بر این اساس اگر غربی ها نتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند قطعا برای پاسخگویی با مشکلات جدی روبرو می شوند.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم مجددا درس های مربوط به مذاکرات را از اول شروع کنیم. این مذاکرات باید به نتیجه برسد که طبق آن اولا حقوق جمهوری اسلامی کاملا حفظ شود و بعد از آن جمهوری اسلامی نیز نهایت تلاشش را در جهت شفاف سازی انجام دهد. غربی ها نیز باید به تعهدات خود عمل کرده و فشارها، تحریم ها و تنگناهای غیرقانونی را از سر راه ملت ایران بردارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر غربی ها نتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند قطعا نباید امیدی به حل موضوع داشته باشند چون جمهوری اسلامی می تواند بدون غربی ها به فعالیت هایش ادامه دهد و دستاوردهای خود را توسعه دهد همانطور که تاکنون در تحریم های گذشته ثابت کرده که با توانمندی و ظرفیت اقتصادی بالا می تواند منهای غرب زندگی کند. بنابراین این غربی ها هستند که باید در این برهه تاریخی تکلیف خود را روشن کنند.

نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه برخی کشورها در روند مذاکرات تحت تاثیر برخی لابی گری ها و فشارهای رژیم صهیونیستی مانع تراشی می کنند، گفت: رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته در سایه خصومت غرب علیه ملت ایران فربه شده و بهره برداری بسیاری کرده است. رژیم صهیونیستی بدون پرداختن هزینه ای جمهوری اسلامی را تحت فشار، تحریم و تهدید قرار داده است که اکنون با دیدن تحولات فعلی مبنی بر کاهش خصومت غرب و حتی برداشته شدن این خصومت ها طبیعی است که عصبانی شود چون می داند که در خاورمیانه تنها می ماند.

وی افزود: با توجه به این موضوع رژیم صهیونیستی با لابی های خود تلاش می کند تا برای جمع بندی در مذاکرات مانع تراشی کند به همین دلیل باید غربی ها تکلیف خود را روشن کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات