معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات چند فروند کشتی تجاری ایرانی از حمله دزدان دریایی در آبهای آزاد خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: ظرف ۳ روز گذشته دزدان دریایی طی دو مرحله به کشتی های تجاری ایرانی در محدوده آبهای خلیج عدن حمله کردند.

وی افزود: در اولین مرحله ۱۲فروند قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی، کشتی نفتکش تور۲ را در نزدیکی تنگه باب المندب در دریای سرخ مورد حمله قرار دادند که با مقابله به موقع تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و تیم اسکورت این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند.

جره اضافه کرد: ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته دزدان دریایی تا فاصله یک ونیم مایلی به کشتی نفتکش نزدیک و قصد تعرض به شناور را داشتند که با هوشیاری تیم عملیات ویژه و تیم اسکورت، منجر به درگیری و تیر اندازی می شود که بعد از یک ساعت درگیری دزدان دریایی پا به فرار می گذارند.

وی همچنین از نجات یک فروند کشتی فله بر ایرانی در صبح امروز توسط این نیرو خبر داد و در تشریح این خبر گفت: ۳ فروند قایق تندرو دزدان دریایی فله بر ایرانی را در ورودی دریای سرخ مورد حمله قراردادند که با مقابله تیم عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش دزدان دریایی متواری می شوند.

این در حالی است که در هفته گذشته نیز در جنوب راس الحد، ۵ فروند قایق تندرو دزدان دریایی، با اقدام به موقع نیروی دریایی ارتش در ربایش یک کشتی فله برایرانی ناکام مانده بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات