وزیر خارجه فرانسوی که این روزها بیش از هرزمان دیگری به به اصل خود – یعنی یهودی بودن پدر و مادرش- بر گشته، در خیابانهای وین، فرانسوی را با لهجه امریکایی و عبری صحبت کرده و در واقع ساز کوک آمریکایی و رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش افکارنیوز ، خیابانهای ژنو در روزهای گذشته، شاهد اظهارات عجیب وزیری فرانسوی بود که در واقع همان حرف های همیشگی امریکایی و اسراییلی را این باز با زبان فرانسه تکرار می کرد.

 فابیوس متولد پاریس، و فرزند لوییس و آندره فابیوس بود. والدینی که در اصل یهودی بودند اما بعدها به دین کاتولیک گرویدند. فابیوس هم ظاهرا در دین کاتولیک بزرگ شد.

 او در کارنامه سیاسی خود، ضمن برخورداری از سوابق متعدد، دارای سوایی بزرگی نیز است؛ ۱۰ ژوییه ۱۹۸۵ کشتی جنگجویان رنگین کمان متعلق به سازمان غیر دولتی صلح سبز که بر علیه آزمایشات اتمی دولت فرانسه اعتراض می کرد توسط سرویس های اطلاعاتی فرانسه منفجر شد که در جریان آن یک عکاس هم به قتل رسید. فابیوس که نخست وزیر بود ابتدا از اجرای این عملیات اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از تحقیقات مستقل مسئولیت این انفجار را پذیرفت و وزیر دفاع فرانسه مجبور به استعفا شد.

  رسوایی خونهای آلوده (۱۹۹۰-۱۹۸۰) وتاخیر در اجرای اقدامات پیشگیرانه دولت، باعث ابتلای بیمارانی که نیاز به خون داشتند به  ایدز و هپاتیت سی شد.

 او دارای بیش از ۷.۹ میلیون دلار دارایی است که شامل یک خانه در پاریس به ارزش ۲.۷ میلیون یورو و دوخانه در نورماندی و آریج است.

 همان گونه که اغلب ناظران و تحلیلگران داخلی و خارجی اشاره می کنند، مواضع سخت فرانسه در مذاکرات ژنو، عاملی بود که از رسیدن ایران و گروه ۱+۵ به توافق جلوگیری کرد. گزارشی که یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی منتشر کرده، بیان می کند که چگونه نخست وزیر این رژیم برای جلوگیری از توافق با ایران، با فابیوس لابی کرده و چه پیامی را برای وی ارسال کرده است.


گزارشی که شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل منتشر کرده، بیان می کند که لابی گری رژیم اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته ای با ایران در ژنو، از طریق یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه انجام شده است. نماینده ای که از دوستان نزدیک نتانیاهو به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، نماینده مذکور طی تماس تلفنی با فابیوس، به وی هشدار داده که در صورت توافق کشورهای عضو ۱+۵ با ایران بر اساس شرایط موجود، رژیم اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد.

 در هر حال فابیوس در گفت و گو با طرفهای ایرانی تندترین مواضع را اتخاذ کرد که حتی تندتر از مواضع انگلیس و آمریکا است و به واقع ماموریت کارشکنی در  ژنو ۵ را به عهده گرفته بود. همان مواضعی که قبل ها توسط آمریکا و اسراییل و با کوک کردن کشورهای دیگر، بیان می شد، این بار از سوی فرانسه بیان می شود.

 شاید برای اتخاذ همین مواضع است که مک کین شعار زنده باد فرانسه سر داد و از وی تجلیل کرد.

 همچنین لیندزی گراهام- دیگر سناتور آمریکایی، در گفت وگو با تلویزیون" سی. ان. ان" گفت: «از خداوند به خاطر فرانسه سپاسگزارم. همچنین به خاطر نپذیرفتن چنین توافقی. »

اظهارات و رفتار وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات اخیر درحالی است که فابیوس قبل از حضور در ژنو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاریس دیدار کرده بود و فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور نیز با حسن روحانی همتای ایرانی اش در سپتامبر در نیویورک دیدار کرده بود و طرفین از بهبود روابط دو جانبه سخن گفته بودند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات