وزیران امور خارجه آمریکا و امارات درباره مساله هسته یی ایران گفت وگو کردند.

به گزارش افکارنیوز ، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که روز گذشته بین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات برگزار شد، شیخ عبدالله بن زاید بر حل دیپلماتیک برنامه هسته یی ایران تاکید کرد و گفت که مساله هسته یی ایران باید از طریق دیپلماتیک و گفت وگوهای سیاسی حل و فصل شود.

به گزارش روزنامه ی دارالخلیج - چاپ امارات، وی در ادامه از ایران خواست تا ضمن ثابت کردن حسن نیتش، در قبال برنامه ی هسته یی اش واضح و شفاف باشد.

در این کنفرانس مطبوعاتی کری درباره نگرانی کشورهای عربی در قبال بهبود روابط آمریکا با ایران گفت: روابط ما با کشورهای خلیج (فارس) استراتژیکی و تغییر ناپذیر است و توافق با ایران درباره برنامه هسته یی اش به نفع همه طرف ها از جمله آمریکا و متحدانش است.

وزیر خارجه امارات نیز با ابراز رضایت از روند مذاکرات میان ایران و غرب درباره برنامه هسته یی تهران تاکید کرد که بهترین راه حل برای این مساله گفت وگوی سیاسی و دیپلماتیک است.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی که در مقر وزارت خارجه امارات در ابوظبی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که ایران در آینده ای نزدیک به این نتیجه برسد که گزینه ای جز شفافیت در قبال برنامه هسته یی اش ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات