گزارش اشپیگل از حاج قاسم سلیمانی

او مسئول ماموریت های خارجی سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران است. او تحت حمایت کامل رهبر ایران، آیت الله سید علی خامنه ای قرار داد.

گروه اقتصادی: ژنرالی با ۱متر و ۶۶ سانتی متر قد. در سال ۲۰۰۸ او در نامه ای به دیوید پترائوس، ژنرال آمریکایی در عراق نوشته بود: «شما باید بدانید من، قاسم سلیمانی، سیاست ایران در خصوص موضوع عراق، لبنان، غزه و افغانستان را هدایت می کنم. » او اکنون باید یک کشور دیگر را به این فهرست اضافه کند: سوریه.

به گزارش افکارنیوز ، اشپیگل در خصوص فرمانده سپاه قدس ایران، حاج قاسم سلیمانی می نویسد: مرد ۵۶ ساله با ریش گندمی، فرمانده سپاه قدس، بهترین بهترینهاست. او مسئول ماموریت های خارجی سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران است. او تحت حمایت کامل رهبر ایران، آیت الله سید علی خامنه ای قرار داد.

او بازتاب اصول جمهوری اسلامی ایران و مسئول حفاظت و مقابله با تهدیدات علیه ایران است. علی آلفونه، کارشناس آمریکن اینترپرایز او را «خطرناک ترین ژنرال» لقب داده است. بعد از قیام مردم ایران علیه شاه، او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. او موفقیت های زیادی به دست آورد. شخصیت او، اصولگرا، جسور، نترس، بلندپرواز، باهوش و بسیار کاریزماتیک توصیف شده است.

دقیقا مشخص نیست اما سال ۱۹۹۷ یا ۹۸ بود که وی به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران منصوب شد. موفقیت برای آنها یعنی در ماموریت ها کمتر شناخته شوند.

مهمترین ماموریت های به عنوان فرمانده سپاه قدس به شرح زیر است:
افغانستان: ظهور گروه های تندرو و رادیکال در کشور همسایه ایران نگرانی تهران را برانگیخت. در آن زمان سلیمانی تنها کسی بود که مخالفان طالبان را حمایت می کرد. او زندگی را برای نیروهای ناتو بعد از ورود به افغانستان سخت کرد.

عراق: بعد از سقوط صدام، ایران از گروه های شبه نظامی شیعه در این کشور حمایت می کرد. حمایت ایران تا به جایی پیش رفت که آمریکا تاثیر تهران را در عراق بیش از تاثیر واشنگتن یافت. بسیاری از اعضای گروه های شبه نظامی شیعه اکنون به استخدام نیروهای امنیتی عراق درآمده اند.
سلیمانی اکنون از سوریه حمایت می کند. ادعا شده است که او حتی به اسد و نیروهایش مشاوره می دهد. حاج قاسم اکنون یکی از مردان خود را در دمشق از دست داده است. واشنگتن نقش او را در سوریه بسیار قابل توجه برآورد کرده است. از آوریل سال ۲۰۱۱ او در فهرست تحریم های وشنگتن علیه سوریه قرار داده شده است. او هم اکنون استراتژی موفق و قدرتمند خود در قبال عراق و لبنان را در مورد سوریه دنبال می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات