دفاع فیس بوکی وزیر فرهنگ، مصاحبه شنبه ای قالیباف، سکوت فرجی دانا و اظهارات ضد و نقیض خاتمی از حاشیه های امروز مراسم ختم مادر محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود.

به گزارش افکارنیوز ، مراسم ختم والده محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز (جمعه) در مسجد نور تهران با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

*سکوت رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قبال سوال مکرر خبرنگاران مبنی بر احتمال استیضاح اش در مجلس شاید اولین حاشیه این مراسم بود. انتظار خبرنگاران از وزیری که پس از عدم رأی اعتماد مجلس به میلی منفرد و مخالفت های نمایندگان با معرفی جعفر توفیقی برای تصدی این وزارتخانه، توانست با وعده هایی همچون عدم استفاده از فتنه گران در وزارتخانه، از مجلس رأی اعتماد بگیرد، سکوت نبود. اصحاب رسانه می خواستند واکنش وی را به تذکر ۱۵۰ نماینده مجلس به دلیل انتصاباتش در این وزارتخانه و همچنین زمزمه استیضاح وی بدانند. گرچه خبرنگاران از فرجی دانا پاسخی نگرفتند اما اظهارات توفیقی در این زمینه و بیان این جمله «انتقاد نمایندگان بدون پشتوانه و دلیل قابل دفاع است» حکایت از دل پر وی از نمایندگان داشت و نشان می داد که هنوز رابطه مجلس و وزارت علوم شکرآب است و معلوم نیست ماجرا به کجا ختم شود و چه کسی کوتاه می آید مجلس یا وزیر علوم؟ .

*محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شهرداری که اصحاب رسانه را خوب می شناسد و می داند که اگر مصاحبه نکند محال است از حلقه خبرنگاران خارج شود اما او زرنگ تر از این حرفهاست. مصاحبه نکرد ولی رفت و برای آنکه خبرنگاری از وی نرنجد و یا ننویسد که قالیباف به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد، با لبخند و خوشرویی اینگونه قضیه را جمع کرد: «شنبه ها در خدمتتان هستم» . البته معلوم نبود منظور قالیباف کدام شنبه هاست. در ابتدا فکر کردم شهردار تهران شنبه ها مصاحبه مطبوعاتی دارد اما وقتی از خبرنگاران این حوزه پرسیدم دیگر مطمئن شدم که شهردار تهران برای خلاصی از دست خبرنگاران چیزی گفت تا برود.

*صرف نظر از حاشیه های فوق، اظهارات ضدونقیض سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق درباره «ترور و صلح» از مهمترین بخش این حاشیه ها محسوب می شد. وی که خود از حامیان تندرو فتنه ۸۸ به شمار می رود، پیش از این درباره برخی اتفاقات استقبال از روحانی رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد در هنگام بازگشت از نیویورک در ششم مهر ماه، ادعا کرده بود اگر جلوی جریانات تخریبی گرفته نشود، منجر به «ترور» می شود اما وی امروز بعد از گشت حدود ۵۰ روز در جمع خبرنگاران مدعی شد ما همیشه از صلح صحبت کرده ایم!

*علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش از این نیز برخی اظهارنظرهایش در زمینه خوانندگی زنان و همچنین توقیف روزنامه بهار با واکنش هایی رو به رو شده بود، امروز در جمع خبرنگاران از عضویت در فیس بوک دفاع کرد و اینگونه گفت: «فیس بوک را جزو مصادیق مجرمانه نمی دانم و در فیس بوک عضو هستم» .

* «اینجا مراسم ختم است» جمله ای بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، که این روزها با مطرح کردن ایده محرم سازی مدارس دخترانه تا حدودی جنجالی شده است، برای رهایی از سؤالات اصحاب رسانه بیان کرد و رفت.

* تاج گل هایی با تزئینی از گل های گران قیمت. تنها برای ۲ ساعت. آدم را به حسرت وا می داشت که چرا باید اینگونه سرمایه ها حتی از جیب شخصی حیف و میل شوند و چه خوب بود که هزینه برخی از آنها همچون تاج گل های مصنوعی این مراسم، صرف امور خیریه می شد.

*محمدجواد ظریف مرد اول تیم مذاکره کننده ایرانی و وزیر خارجه با ۱+۵ نیز که به همراه همسرش در این مراسم ختم حضور یافته بود، بر حفظ حق و حقوق ملت ایران و امیدواری خود بر نتیجه بخش بودن آن تأکید کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات