در جلسه امروز هیات دولت صورت گرفت

هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی سازی اقدام کند.

به گزارش افکارنیوز ، هیات دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد.

رییس جمهور در ابتدای این جلسه ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای محمود گودرزی به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان و تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جهت رای اعتماد به وی، از محمد شریعتمداری بابت فعالیت هایشان در دوران سرپرستی این وزارتخانه قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه سازمان خصوصی سازی گزارشی از آخرین روند واگذاری ها، اقدامات، چالش ها و مسایل پیش رو به هیات دولت ارایه کرد.

به موجب این گزارش حجم بالای واگذاری ها به عنوان رد دیون دولت، واگذاری مستقیم و غیررقابتی شرکت ها، عدم تناسب سبد سهام تخصیصی و مصوب با موضوع فعالیت طلبکاران و موارد انحراف از قانون و سیاست های کلی به عنوان چالش های عمده خصوصی سازی معرفی شد.

هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور نمود تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی سازی و تحقق واقعی آن در کشور نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی سازی اقدام و همچنین در خصوص ساز و کار و آزادسازی سهام عدالت و برقراری امکان خرید و فروش آن، تدابیر لازم را پیشنهاد نماید.

در این جلسه همچنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات