عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مواضع اخیر کشور فرانسه به روابط دیپلماتیک ایران با این کشور لطمه وارد می کند و این مواضع خصمانه اگر ادامه یابد، قطعا ما هم در روابط دوجانبه کشورمان با فرانسه تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» اظهار داشت: گره خوردن سرنوشت سیاسی کشور فرانسه به رژیم صهیونیستی و اینکه مسئولان این کشور خود را وامدار این رژیم بدانند، کار بسیار غلطی است.

وی ادامه داد: غربی ها و به ویژه فرانسه باید بدانند ما از آنچه که حق مسلم ملت ایران است، نمی گذریم و طی تمام سالیان گذشته کشوری که منطقه را تهدید می کرده، رژیم صهیونیستی بوده، نه ایران. شعار ما در دنیا این است که" سلاح هسته ای برای هیچ کس و بهره گیری هسته ای برای همه" لذا ما معتقدیم که همه باید بتوانند از دانش هسته ای در راستای توسعه و پیشرفت های علمی یا فناوری بهره بگیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تصریح کرد: اینکه رژیم صهیونیستی و یا فرانسه بخواهند برای ما شرط و شروط تعیین کنند، برای ما قابل قبول نیست، چراکه پایبندی به حقوق حقه ملت ایران خط قرمز ماست و ما به هیچ عنوان از این خطوط عبور نخواهیم کرد.

جوکار با تاکید براینکه ما بر حقوق ملت ایران پافشاری می کنیم، افزود: طرف غربی مذاکرات باید حقوق مردم ایران را بپذیرد، چراکه ما اجازه نمی دهیم برخی جریانات خارج از ۱+۵ بخواهند موضوعی را دیکته کنند. البته دیکته کردن برخی سخنان و موضوعات از سوی رژیم صهیونیستی به کشورهای ۵+۱ نشانه عدم استقلال این کشورها است.

وی برهمین اساس تاکید کرد: ما به دولت های ۵+۱ توصیه می کنیم که به هویت اصلی خود برگردند، چراکه ما تنها در چارچوب قوانین بین المللی، کنوانسیونها و مقررات NPT مذاکره خواهیم کرد و خارج از آن با هیچ کشوری صحبتی نداریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روابط دیپلماتیک ایران و فرانسه گفت: رفتارها و مواضع اخیر کشور فرانسه به روابط دیپلماتیک ایران با این کشور لطمه وارد می کند و اگر فرانسه بخواهد با این مواضع خصمانه وارد مذاکرات شود و از رژیم صهیونیستی دستور بگیرد، قطعا ما هم در روابط دوجانبه کشورمان با فرانسه تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات