همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ای را در پنج بند در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات ایران و ۱+۵ صادر کردند.

به گزارش افکارنیوز ، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

۱-جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است.

۲-جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته ای خود را در چارچوب قواعد بین المللی و ان. پی. تی و پادمان پیگیری نموده و همکاری همه جانبه با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته است.

۳-با یک نگاه آسیب شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته ای کاملا هویدا است که هرگاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و بعضی قدرت های بزرگ در ایفای نقش خود جهت اخلال در مذاکرات حرکت کرده و عملاً مذاکرات را به بن بست کشیده است.

۴-اینک با توجه به مذاکرات هسته ای در ژنو اعلام می کنیم که ایران به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای مذاکرات جهت خوشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند این فرصت فراخ نبوده و چنانچه بخواهد مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت کشی مبدل نمایند مجلس شورای اسلامی تصمیاتی مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری های جدید با آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

۵-ضمن اعتماد به مذاکره کنندگان هسته ای خود به خصوص وزیر محترم امورخارجه، مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی مذاکرات کامل بر روی حقوق کامل هسته ای ملت ایران تاکید می نماید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات