عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با افکارنیوز؛

متاسفانه دیروز هم اقای روحانی اشتباه بزرگی در بخش اقتصادی مرتکب شدند و به عنوان نفر دوم مملکت وارد بحث قیمت شیر شدند حال باید پرسید ایا این مطلب در حد وشان اقای رئیس جمهور است؟

گروه سیاسی - منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی افکارنیوز گره زدن مسائل داخلی کشور به مذاکرات ژنو را تفکر غلطی از سوی دولت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو نگاه و تفکر وجود دارد، تفکری که چنین پنداشته شود که اگر ما خارج از کشور را ساماندهی کنیم داخل کشور سامان پیدا کند که این تصور عمده اصلاح طلبان و دولت فعلی است که البته برخی از اصولگرایان مثل اقای ولایتی هم این نگاه را دارند.

به گزارش افکارنیوز ؛ وی افزود: نگاه دیگر این است که اگر وضعیت داخلی سرو سامان پیدا کند وضعیت خارجی خودش تمکین می کند که این نظر را امام و رهبرمان در دوازده آبان اعلام کردند که ما باید کمربند داخل را ساماندهی و محکم کنیم.

حققیقت پور با بیان اینکه تفکر گره دادن مسائل داخل به خارج تفکر باطلی است یاداور شد: به نظر من با این شرایط زمان و وقت مملکت را اتلاف خواهد کرد که ما بنشینیم و به امید سازگاری با جریاناتی مثل ۵+۱ که اگر توافقی حاصل شد در سایه ان مشکلات داخلیمان حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که این کار و فکر بسیار ناپخته و غلطی است و این باعث می شود که ما ظرفیت داخلی خودمان را معطل کنیم و امیدوار باشیم. حال باید پرسید ایا کشورهایی که با امریکا ارتباط خوبی دارند مگر توانسته اند مسائل داخلی خود را حل کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مگر همین فرانسه که به لحاظ اقتصادی بسیار از ما جلو تر است و دوست استراتژیک امریکا به شمار می رود توانسته است مسائل داخلی خود را از این طریق حل کند همچنانکه سایر کشور ها مثل اسپانیا، یونان و… نتوانسته اند.

وی بابیان اینکه در دوره دکتر احمدی نژاد هم سی درصد تحریم و هفتاد درصد سو مدیریت را اعلام کردیم گفت: متاسفانه دیروز هم اقای روحانی اشتباه بزرگی در بخش اقتصادی مرتکب شدند و به عنوان نفر دوم مملکت وارد بحث قیمت شیر شدند حال باید پرسید ایا این مطلب در حد وشان اقای رئیس جمهور است؟ این تصمیم که اقای رئیس جمهور شخصا گرفتند بدان معناست که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت ناکارامد است و ایشان وارد گود شده اند تا قیمت شیر را ان هم یک سویه تعیین کنند.

وی افزود: این تصمیم اقای رئیس جمهور یا عملی می شود و قیمت شیر ثابت می شود که تا شش ماهه دیگر باید دید که چقدر از دامداری ها تعطیل می شوند چون برای آن ها صرفه اقتصادی ندارد که یونجه را کیلویی هزار تومان خریداری و شیر را کیلویی نهصد تومان بفروشند. کجای دنیا این چنین تنظیم بازار می کنند.

حقیقت پور نتیجه ادامه این روند را به عقب انداختن وضعیت دانست و گفت: این نگاه همیشه چشم ما را به دست اجانب و غربی ها خواهد دوخت که ما ببینیم آن ها برای ما چه می کنند.
وی افزود: من معتقدم که ما دارای توانمندیهای بلندی در سطح کشور هستیم و باید این توانمندی را سامان دهی کنیم چراکه ما محکوم به قوی شدن هستیم.

وی با اعلام اینکه مجلس امروز وارد برخی مسائل مربوطه شده گفت: مجلس امروز یک طرح دو فوریتی مبنی برقانونی کردن خطوط قرمز را مورد بررسی قرارداده اظهار داشت: لذا خطوط قرمز قانون می شود و گروه مذاکره کننده حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد.
وی افزود: اگر نتایج حاصله بجز ان چیزی باشد که مجلس تصویب کرده است ما با آن برخورد خواهیم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات