استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایجاد ناامنی یکی از مصادیق بارز محاربه است، گفت: موسوی و کروبی فرمان محاربه را صادر کردندو خودشان با تحرکاتی که داشتند ناامنی هایی را ایجاد کردند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار اظهار داشت: همین که رسانه های ضدانقلاب به دنبال رفع حصر هستند، ثابت می کند که آقایان موسوی و کروبی تحرکات مجرمانه داشتند و به نوعی حرکت کردند که مطلوب جریانات ضداسلام و ضدمردم ما بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت آقای موسوی و کروبی از نظر مبانی قضایی بسیار روشن و واضح است، اظهار داشت: ما برای اثبات یک جرم یا نیاز به شاهد داریم یا نیاز به اقرار مجرم داریم که در رابطه با جرم این دو نفر هم شاهد و هم اقرار (اعترافات متهمان فتنه در دادگاه های ۸۸) وجود دارد. البته نه تنها دو شاهد بلکه میلیون ها شاهد وجود دارد که به جرم آقای موسوی و کروبی شهادت می دهند.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه جرم های آقای موسوی و کروبی فقظ شاهد داخلی ندارد بلکه مومنین در سراسر جهان از طریق رسانه ها شاهد مجرم بودن آنها بودند تصریح کرد: ضربه ای که آقای موسوی و کروبی به اسلام و روحیه مسلمانان زده اند مسئله ای است که مسلمان های بیرون از دایره جمهوری اسلامی این موضوع را درک و لمس کردندو بسیاری از اهل قلم در سایر کشورها در مورد جرم این آقایان مطلب نوشتند.

حجت الاسلام مهدی طائب با بیان اینکه از نظر محکمه جرم آقای موسوی و کروبی دارای شهود فراوان است، اظهار داشت: این آقایان حادثه عاشورا و مجرم های آن حادثه را تایید کردند و اقرار کردند که ما چنین کارهایی را انجام دادیم، بنابراین دادگاه برای محاکمه این آقایان مسئله ای کم ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه" إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ" خاطر نشان کرد: این تشخیص دادگاه است که آیا این اشخاص اعدام، نفی بلد و یا… باشند ولی الان حداقل مجازاتی که برای آنها می توان متصور بود همین محدودیت در خانه است و باید همه دقت داشته باشند که رأفت اسلامی تاکنون شامل حال این آقایان شده است.

وی با بیان اینکه رأفت اسلامی نظام در رابطه با این آقایان در دو بحث مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: یک بحث از رأفت اسلامی این است که نظام این آقایان را اعدام نکرد و یک بحث این است که حصر خانگی باعث می شود که از توطئه های دشمنان در رابطه با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی جلوگیری می کند.

رئیس قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: این آقایان برای کسانی کار کردند که هیچگونه عاطفه و یا تعهدی ندارند، همین که منافع خودشان به خطر می افتد مأمور و سرسپرده ترین آدم خودشان را از سر راه برمی دارند. بنابراین اگر اینها از حصر خانگی آزاد شوند به احتمال قریب به یقین توسط کسانی که روزی آنها را برای فتنه پشتیبانی می کردند، همان ها برای اینکه نظام اسلامی و مسلمانان و اسلام را بدنام کنند، این آقایان را سر به نیست کرده و بگویند افراد رادیکال تندرو این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام مهدی طائب اضافه کرد: به هر حال نگه داشتن کروبی و موسوی در حصر به نوعی جلوگیری از کشته شدن آنها توسط کسانی است که روزی از حرکت آنها پشتیبانی کردند. بنابراین آنها باید شاکر نظام اسلامی و دستگاه قضایی باشند که اینگونه آنها را حفاظت می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر کسی در خیابان داد بزند و برای مردم ایجاد ناامنی کند یکی از مصادیق روشن محاربه است، اظهار داشت: آقای موسوی و کروبی با فراخوان های متعدد در خیابان ها ناامنی ایجاد کردند و پاکترین انسان ها را به شهادت رساندند و آتش زدند. این مصداق بارز محاربه است، زیرا اینها فرمان محاربه را صادر کردندو خودشان با تحرکاتی که داشتند ناامنی هایی را ایجاد کردند و در ناامنی ها حضور پیدا کردند.

وی افزود: بنابراین با توجه به مواردی که مطرح شد اینها مصادیق محاربه است زیرا اینها آمرین قتل بودند که در بعضی جاها تایید رفتاری و بعضی جاها تایید سکوتی داشتند. به عنوان مثال بعد از حادثه روز عاشورا آنهایی که در روز عاشورا آمدند و تهدید و ارعاب کردند، محاربه آنها محرز بود ولی آقای موسوی و کروبی با تأیید محاربین روز عاشورا ثابت کردند که آمرین محاربه بودند و در این محاربه مشارکت کردند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به آیه" إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ" گفت: محاربه از مصادیق مفسدفی الارض است. مفسدفی الارض گاهی ساعی در فساد نیست ولی محارب همواره برای فساد تلاش می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات