سفیر لبنان در تهران با تأکید بر اینکه لبنان با جدیت عوامل واقعه تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را تحت پیگرد قرار می دهد، گفت: ایران به مثابه دژ مستحکمی است که اقدامات کورکورانه تروریستی، خللی در استحکام آن ایجاد نمی کند.

به گزارش افکارنیوز ، «فادی حاج علی» سفیر لبنان در تهران امروز (چهارشنبه) با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار شیخ الاسلام با اشاره به روابط دیرینه دو ملت، اظهار داشت: اشتراکات دینی و فرهنگی میان دو کشور که ریشه در تاریخ، تمدن و فرهنگ آنها دارد، باعث نزدیکی هر چه بیشتر ملت های دو کشور شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی سال های متمادی همواره حامی ملت و دولت لبنان به ویژه مقاومت این کشور در مقابل تجاوزات و زیاده طلبی های رژیم صهیونیستی بوده است.

مشاور رئیس مجلس همچنین با اشاره به شهادت جمعی از لبنانی ها در واقعه تروریستی اخیر، با دولت و ملت لبنان و خانواده های مصیب دیده در این واقعه ابراز همدردی کرد.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات مذبوحانه ماهیت تروریستی گروه های افراطی و حامیان آنها را به خوبی نشان داد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: این گونه اعمال ضدانسانی نمی تواند در روند گسترش مناسبات دوستانه تهران-بیروت خللی ایجاد کند.

«فادی حاج علی» سفیر لبنان در تهران نیز در ابتدای این دیدار با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در نزدیکی سفارت کشورمان، تأکید کرد: دولت لبنان با جدیت، عوامل این واقعه تروریستی را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: دولت و ملت لبنان از واقع تروریستی به شدت متأثر شدند و اطمینان دارند روابط و مناسبات دوستانه تهران-بیروت هیچگاه تحت تأثیر این اقدامات تروریستی قرار نخواهد گرفت.

«فادی حاج علی» متذکر شد: در این واقعه تروریستی خون مردم لبنان و ایران در کنار یکدیگر توسط عناصر تروریست ریخته شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش روابط دو کشور را به عنوان یک رابطه راهبردی و نمونه در سطح منطقه نام برد و گفت: مردم و مسئولان دو کشور روابط نزدیکی طی سه دهه اخیر تجربه کرده و به آن مباهات می کنند.

سفیر لبنان در تهران در پایان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند و با ثبات در منطقه و جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به مثابه دژ مستحکمی است که اقدامات کورکورانه تروریستی، خللی در استحکام آن ایجاد نخواهد کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات