مسئول بزرگداشت هفته بسیج سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه سپاه تهران بزرگ اجرای ۱۱۰ برنامه را در دستور کار دارد، برنامه های بسیجیان تهرانی را در هفته بسیج تشریح کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار محمد ریوندی معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و مسئول بزرگداشت هفته بسیج با اشاره به برنامه های سپاه تهران در این هفته، اظهار داشت: شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج، پیشتاز حماسه و خدمت» است که برنامه های ما نیز حول همین محور برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها معرفی توانمندی های بسیج در عرصه های مختلف است و ما در سپاه تهران این برنامه ها را در سه بخش تقسیم کرده ایم.

مسئول بزرگداشت هفته بسیج ادامه داد: یک بخش آن برنامه هایی بود که در آستانه هفته بسیج برگزار شد، مانند یادواره شهدای امر به معروف و گردهمایی ائمه جماعات. بخش دیگر برنامه هایی است که در طول هفته انجام می شود.

ریوندی تاکید کرد: هفته بسیج از روز ۳۰ آبان شروع می شود که رویکردمان در روز اول ایثار و از خودگذشتگی است. در این روز بسیجیان تهران بزرگ با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق و تجدید بیعت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در این روز مزار شهیدان گمنام غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد و یادواره های شهدا در نواحی بسیج برگزار می شود. بسیجیان در این روز با خانواده شهدا و جانبازان نیز دیدار می کنند.

مسئول بزرگداشت هفته بسیج با اشاره به برنامه های روز دوم هفته بسیج، گفت: همایش میقات صالحین در روز دوم برگزار می شود و فعالیت های حلقه های صالحین در مصلاهای سراسر کشور نمایش داده می شود که در تهران ۵۰۰ حلقه صالحین در دانشگاه تهران حضور پیدا می کنند. در این روز همچنین راهیان نور دانش آموزی دختران در ناحیه شهید محلاتی افتتاح می شود.

ریوندی با بیان اینکه رویکرد بسیج در روز سوم هفته رویکرد علمی است، تصریح کرد: در این روز جشنواره مبتکرین و مخترعین بسیج در مجموعه فاطمه الزهرا (س) برگزار می شود و قرار است همچنین نمایشگاهی از کارهای علمی پژوهشی بسیجیان به مدت دو روز برپا شود. همزمان نیز همایشی با حضور ۵۰۰ نخبه بسیجی برگزار خواهد شد.

مسئول بزرگداشت هفته بسیج تاکید کرد: از سوس دیگر در این روز هزار سوله ورزشی ۹ دی و صالحین در سراسر کشور افتتاح می شود. همچنین در بخش سایبری سایت ها و نرم افزارهای بسیجیان رونمایی خواهد شد. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار «عقل سرخ» است که مربوط به شهدایی است که سابقه علمی داشته اند.

وی با اشاره به برنامه های روز چهارم هفته بسیج اظهار داشت: در این روز اجلاس تجلیل از جهادگران بسیجی برگزار می شود در این اجلاس اقدامات جهادگران بسیجی معرفی و از آنان تقدیر به عمل می آید. همچنین تعدادی مسجد در مناطق محروم افتتاح می شود.

مسئول بزرگداشت هفته بسیج گفت: رویکرد برنامه ها در روز پنجم هفته بسیج، رویکرد فرهنگی است و همایش مکتب حسینی و سبک زندگی بسیجی در این روز برگزار می شود. از طرفی نمایشگاه های سبک زندگی بسیجی در نواحی مختلف برپا می شود. در این روز همچنین مسابقه کتابخوانی، کارگاه های آموزشی خانواده تحت عنوان خانواده عفیف، کارگاه و نشست های سبک زندگی و نشست مشترک سرگروه های حلقه های صالحین با والدین اعضای این حلقه ها برگزار می شود.

ریوندی تاکید کرد: روز ششم روز اجتماع حماسی گردان های امام علی (ع) ، امام حسین (ع) ، بیت المقدس و کوثر در ناحیه های ۲۳ گانه بسیج تهران است. در این روز گردان های بسیج سازماندهی خود را نمایش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: روز آخر هفته بسیج با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر است. در این روز جشنواره انیمیشن و فیلم کوتاه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برنامه زبان خوش برای همگانی کردن امر به معروف، برنامه عصر اخلاق ویژه اقدامات بسیج سازندگی و نشست روشنگری در نواحی بسیج خواهران برگزار می شود.

مسئول بزرگداشت هفته بسیج در پایان با بیان اینکه در مجموع ۱۱۰ برنامه به صورت متمرکز پیش بینی کرده ایم، گفت: برنامه های دیگری نیز در طول هفته بسیج از جمله تهیه سبد کالا برای محرومین و نیازمندان، تهیه جهیزیه و نشست های نهضت روشنگری برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات