وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: دشمن در مذاکرات هسته ای سعی دارد ایران را مدیریت کند بنابر این باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود دست یابد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حیدر مصلحی ظهر امروز در مراسم سی و سومین سالروز آزادسازی سوسنگرد که در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به اینکه ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس ولایت شکل گرفته، هیچ مشابهی در جهان ندارد و هیچ نظامی را نمی توان با آن مقایسه کرد زیرا اساس مقایسه این است که دو چیز مقایسه شونده از یک جنس باشند.

وی افزود: این امر در خصوص انسان ها نیز صادق است زیرا در طول تاریخ همواره بسیاری از افراد که در جایگاه های بالایی نیز قرار داشتند، دچار ریزش شده و عده کمی موفق شدند در جایگاه خود باقی بمانند.

این مسئول اضافه کرد: قرآن کریم نیز در داستان های مربوط به اقوام مختلف به ویژه قوم بنی اسرائیل به این موضوع که عده کمی از مردم در مسیر باقی می مانند و بقیه رها می شوند، اشاره کرده است.

وزیر سابق اطلاعات عنوان کرد: در حوادث انقلاب اسلامی نیز حوادث و اتفاقات عجیبی به وقوع پیوسته که اگر به خوبی مورد بررسی قرار گیرند، قطع و یقین درس های زیادی برای عبرت آموزی به همراه دارند.

مصلحی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که به فرزند خود امام حسن (ع) توصیه می کنند زمانی که می خواهی تاریخ را ارزیابی کنی آن را از ابتدا تا انتها نگاه کن، گفت: این توصیه امیرالمومنین (ع) به این دلیل است که وقتی تاریخ را از ابتدای آن مورد بررسی قرار دهیم بهتر می توان از علل وقایع رخ داده اطلاع یافت.

وی با بیان اینکه سوسنگرد جایی است که آزمون های بزرگی برای انقلاب در آن شکل گرفت، اظهار کرد: در حصر سوسنگرد جمعیت کمی به مقاومت خود در برابر لشگر عظیم دشمن ادامه دادند و در نهایت امر به پیروزی دست یافتند.

این مسئول افزود: نگاه به این قسمت از تاریخ پیروزی رزمندگان ایران در برابر دشمنان نشان می دهد که اگر اجازه ندهیم فضاسازی ها ما را به بیراهه نکشاند، قطع و یقین پیروز نهایی میدان هستیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان این که باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم، اظهار کرد: خداوند متعال نعمت ولایت را در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ملت ایران عطا کرده است که باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

مصلحی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب بیان کرد: سخنان رهبرمعظم انقلاب همواره حکیمانه، دقیق و بدیع است و هر یک از بخش های فرمایشات ایشان در روز گذشته سرچشمه های حکمت بود که جاری می شد.

وی افزود: بیانات روز گذشته رهبری برای ما دشمن شناسی بود و با کنار زدن حجاب دشمن، نحوه برخورد با دشمن را به ما نشان داد.

این مسئول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به نرمش قهرمانانه اشاره کردند که به معنای مدیریت کردن دشمنان نظام اعم از استکبار، آمریکا، اروپا و هرکسی که بخواهد در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بایستد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مذاکرات هسته ای عنوان کرد: دشمن در مذاکرات هسته ای سعی دارد ما را مدیریت کند بنابر این باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم و اجازه ندهیم به هدف خود دست یابد.

*باید به سمت مدیریت دشمن حرکت کنیم نه بهبود روابط

مصلحی با بیان اینکه در نرمش قهرمانانه مدیریت دشمن بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب باید به سمت مدیریت دشمن حرکت کنیم نه بهبود روابط.

وی با بیان اینکه اقتدار داخلی در مذاکرات هسته ای نقش مهمی ایفا می کند، افزود: اقتدار داخلی در مذاکرات هسته ای نقش مهمی ایفا کرده و کمک می کند به سمت جلو حرکت کنیم بنابر این باید روی مدیریت داخلی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس و نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سعی کرد با به کارگیری برخی از استراتژی ها، نظام و انقلاب را نابود کند که با یاری خداوند با شکست سختی روبه رو شد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به شرایط سخت دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس کشور در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم ها قرار داشت به گونه ای که تحریم های آن دوران با تحریم های کنونی قابل مقایسه نیست.

مصلحی اظهار کرد: در آن دوره به دلیل تحریم حتی سیم خاردار نداشتیم ولی امروز در شرایط تحریم موشک های ما در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده است، زیرا امروز ما در عرصه های مختلف علمی و فنی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نام گذاری کردند زیرا ایشان نسبت به عقبه های دشمن اشراف کامل دارند.

این مسئول اضافه کرد: حماسه اقتصادی نیازمند اقتصاد مقاومتی است و این امر نیز به معنای این نیست که یک کشور ریاضتی شویم بلکه باید دشمن را مدیریت کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات