چمران در مراسم بزرگداشت شهید طهرانی مقدم:

عضو شورای شهر تهران گفت: اخباری که از ژنو به دست ما می رسد سیاست مدارانه است اما امید داریم که مثبت باشد.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی چمران عضو شورای شهر تهران در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حسن طهرانی مقدم و شهدای غدیر که در مسجد والفجر دارآباد برگزار شد، با بیان اینکه بزرگداشت مقام شامخ شهدا بزرگداشت انقلاب و ملت ماست، گفت: این مراسم نفعی برای شهدا ندارند و بیشتر برای ملت و زنده نگه داشتن انقلاب نفع دارند.

وی افزود: اگر قرار بود اسلام با روش معاویه و یزید دنبال شود واقعیت اسلام هیچ وقت مشخص نمی شد و نمی فهمیدیم اسلام واقعی مسلمین چگونه است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز می بینید که القاعده و تروریست ها با پول چه مسلمینی جنایت هایی را در سوریه، عراق و یمن رقم می زنند. آمریکایی ها آن قدر زرنگ هستند که برای این کارها حتی پول هم خرج نمی کنند، بلکه با پول خود مسلمین کارهای خراب کارانه را ساماندهی و مدیریت می کنند.

چمران با بیان اینکه اگر یاد و خاطره شهدا را زنده نگه نداریم معلوم نمی شود که چه سرنوشتی را در آینده خواهیم داشت، تصریح کرد: ما با جنگ مسلحانه انقلاب نکردیم. سلاح ما شهادت بود و در دفاع مقدس هم وضع همین گونه بود، هر چند که ما بسیج، ارتش و سپاه را داشتیم اما سلاح اصلی ما در برابر دشمن، شهادت بود.

وی به ذکر خاطره ای از برادر شهیدش، شهید مصطفی چمران اشاره کرد و افزود: زمانی که سلاح های کلت و کلاشینکف ما تمام شده بود، شهید چمران مشغول ساماندهی جنگ های چریکی بود و نامه ای دستی به حافظ اسد نوشت که انشاءالله خداوند نیز فرزند او یعنی بشار اسد را در برابر بدخواهان و تروریست ها موفق بگرداند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهید چمران در آن نامه به حافظ اسد نوشت که جنگ شروع شده و ما سلاح و مهمات نداریم. آرپی چی و تفنگ نداریم و حافظ اسد نیز در یک هواپیمای مسافربری نزدیک به هزار آر پی چی و سلاح های مختلف را به ایران فرستاد و ما نیز وارد جنگ کردیم و به سوسنگرد بردیم و استفاده کردیم.

چمران به مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: اگر امروز می بینیم که در مذاکرات با قدرت پای خواسته هایمان می ایستیم به برکت خون شهداست، البته اخباری که از ژنو به دست ما می رسد خیلی سیاست مدارانه است و معلوم نیست که چه خبر است.

وی افزود: قطعا آن چیزی که آنها را مجبور به عقب نشینی و کوتاه آمدن در برابر خواسته های ما خواهد کرد همین ترویج فرهنگ شهادت است و امروز نیز به خاطر این فرهنگ است که در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما در ژنو مذاکره می کنیم و با صلابت پای آرمان هایمان می ایستیم و هراسی از دشمن نداریم به خاطر اقتدار، ایمان، شهادت و شجاعت ملت ایران است؛ همان ملتی که از دل آن طهرانی مقدم ها بیرون می آید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات