عراقچی:

مذاکرات نوبت عصر ظریف و اشتون دقایقی قبل برای انجام رایزنی های داخلی ۱+۵ و استراحت مذاکره کنندگان دو طرف در ساعت ۱۸: ۲۰ دقیقه پایان یافت.

به گزارش افکارنیوز ، مذاکرات نوبت عصر ظریف و اشتون دقایقی قبل برای انجام رایزنی های داخلی ۱+۵ و استراحت مذاکره کنندگان دو طرف در ساعت ۱۸: ۲۰ دقیقه پایان یافت.

این نشست ساعت ۱۴: ۳۰ دقیقه به وقت محلی (۱۷ به وقت تهران) آغاز شده بود.

خطوط قرمز ایران حذف شدنی نیستند/ غنی سازی در داخل کشور برای ۱+۵ خط قرمز نیست
سید عباس عراقچی سخنگوی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پاسخ به این سوال که اگر طرف مقابل همچون دور قبل بر حذف خطوط قرمز ایران در فعالیت های هسته ای تاکید داشته باشد، پاسخ کشورمان به این تاکید چه خواهد بود؟ گفت: خطوط قرمز ایران، " خطوط قرمز" هستند و حذف شدنی هم نیستند.

وی افزود: ما با این درک که دو طرف خطوط قرمز یکدیگر را رعایت کنند، وارد مذاکرات هسته ای شده ایم. عضو تیم مذاکره کننده کشورمان همچنین تصریح کرد: باید اجازه بدهیم که فعلا مذاکرات پیش برود.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا طرف مقابل هم خطوط قرمزی دارند یا خیر؟ پاسخ داد: خط قرمز آنها هر گونه ظرفیتی است که منجر به تولید سلاح هسته ای شود و انها غنی سازی در داخل خاک ایران را خط قرمز نمی دانند بلکه تولید سلاح هسته ای را در کلیت موضوع، خط قرمز می دانند.

مذاکرات وارد مباحث جدی شده است/ بعید است امشب به نتیجه برسیم

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران همچنین با ۱+۵ با اشاره به اینکه در دومین دور مذاکرات ظریف و اشتون گفتگوها وارد مباحث جدی شده است گفت: فکر نمیکنم مذاکرات امشب به نتیجه برسد.

سید عباس عراقچی در پایان دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی با اشتو اظهار داشت: مذاکرات ادامه پیدا کرد و فرصتی برای مشورت خانم اشتون با همکارانش دادیم و احتمالا این گفتگو ها ساعت ۶ ادامه پیدا میکند.

وی افزود: در این دور وارد مباحث جدی شدیم و روی نقاط اختلافی بحث کردیم.

عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات امشب به نتیجه می رسد یا فردا نیز ادامه خواهد یافت گفت: امشب فکر نمیکنم به نتیجه برسد و در مورد فردا هم نمیتوان قضاوت کرد.

معاون وزیر خارجه در رابطه با احتمال حضور وزیران خارجه ۶کشور در زنو خاطر نشان کرد تا وقتی که چشم انداز موفقیت روشن نشود فکر نمیکنم وزرای خارجه حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که این چشم انداز آیا در حال حاضر وجود دارد گفت: فعلا نه!

مان: مذاکره بین اشتون و ظریف مفید بود/ فعالیت های فشرده در ژنو

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سرپرست کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته ای با ایران هم هست، در توئیتر خود نوشت جلسه مذاکره بین اشتون و ظریف مفید بوده است.

مایکل مان افزود خانم اشتون در حال حاضر در حال کسب اطلاعات از مدیران سیاسی کشورهای ۱+۵ است.

سخنگوی کاترین اشتون همچنین خبر داد فعالیت های فشرده در ژنو در جریان است و مذاکرات بعداً از سر گرفته خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات