معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان نشست صبح ظریف و اشتون را خوب و مثبت خواند و گفت که امکان دارد مذاکرات فردا ادامه یابد.

به گزارش افکارنیوز ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه پس از مذاکرات صبح امروز (جمعه) ظریف و اشتون که به خاطر مشورت های داخلی ایران و ۱+۵ متوقف شد، در جمع خبرنگاران گفت: نشست صبح ظریف و اشتون خوب و مثبت بود.

وی با بیان اینکه بحث ها ادامه دارد، عنوان کرد: خانم اشتون در حال گفت وگو با ۱+۵ است و ما نیز در حال انجام مشورت های داخلی هستیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با ذکر این نکته که نظرات به هم نزدیک شده، اظهار داشت: قضاوت زود است.

روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفر وزرای خارجه ۱+۵ به ژنو نیز گفت: اطلاعی نداریم.

وی با بیان اینکه احساس شد پیشرفتی در مذاکرات داشتیم ولی قضاوت درباره نتیجه زود است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که گفته می شود بحث کنونی ایران و ۱+۵ در مورد غنی سازی است، عنوان کرد: من وارد جزییات بحث های داخل جلسه نمی شوم، بحث غنی سازی مورد بررسی ما قرار دارد. اعلام کرده ایم که غنی سازی خطوط قرمز ماست.

روانچی درباره اینکه آیا بحث شما درباره غنی سازی سه و نیم درصد است یا ۲۰ درصد؟ با بیان اینکه وارد جزییات نمی شوم، تصریح کرد: حق غنی سازی ایران باید به رسمیت شناخته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نکات مورد اختلاف خاطرنشان کرد: بحث سه یا چهار مورد اختلاف مطرح نیست. مذاکرات در مسیر مثبتی قرار دارد.

روانچی درباره اینکه آیا فرانسه نسبت به قبل انعطافی داشته است؟ عنوان کرد: ما با خانم اشتون مذاکره می کنیم و ایشان نظر جمع را ارائه می دهد.

عضو تیم مذاکره کننده درباره اینکه آیا صداهای متفاوت از ۱+۵ به گوش می رسد؟ پاسخ داد: ما با خانم اشتون مذاکره می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مذاکرات به فردا (شنبه) نیز کشیده می شودد؟ گفت: ممکن است فردا نیز مذاکرات ادامه یابد.

معاون وزیر خارجه درباره اینکه چه درصد پیشرفت داشته اید؟ گفت: نمی توانم بگویم چقدر ولی به سمت جلو می رویم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات