وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود، گفت: مذاکرات وارد مراحل جدی شده و البته جای امیدواری وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات وارد مراحل جدی شده است، گفت: وقتی وارد مراحل جدی می شود، بالا و پایین زیادی دارد.

وی با بیان اینکه امروز وارد مرحله نگارش درباره چند مورد اختلافی شدیم، خاطرنشان کرد: تا حالا می توان گفت که جای امیدواری وجود دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اینکه چقدر بشود پیش رفت بستگی به اینن دارد که هیئت ها تا چقدر برای رسیدن به راه حل آمادگی داشته باشندد. اگر این باشد، امکان رسیدن به نتیجه هست.

ظریف در پاسخ به این سوال که گفته می شود الان بحث اصلی درباره غنی سازی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی روی همه چیز به توافق نرسیده باشیم، قاعده این است که روی هیچ چیز به توافق نرسیده ایم. خیلی از این موضوعات در مسیر حل شدن است.

وی تصریح کرد: همواره گفته ایم که غنی سازی قابل مذاکره نیست. به غنی سازی در خاک خود ادامه خواهیم داد. این حق ماست که آن را اعمال می کنیم و طرف مقابل باید به آن احترام بگذارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود.

ظریف ادامه داد: فکر نمی کنم غنی سازی بتواند خارج از هرگونه راه حلی باشد و نخواهد بود.

وی درباره اینکه آیا سه چهار مورد اختلافی هنوز وجود دارد؟ گفت: الان هنوز سه چهار مورد به قوت خود باقی است و یکی دو مورد پررنگ تر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات