فرمانده کل قوا در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش فرمودند: هدف نیروی دریایی، ساماندهی نیروی نظامی در تراز ملت ایران و آرمان های نظام اسلامی باشد.

به گزارش افکارنیوز ، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به جایگاه برجسته نظام اسلامی، ملت و ارتش ایران، نشانه قدرت و پیشرفت واقعی را وجود عناصر برخوردار از خردمندی، عزم راسخ و شجاعت لازم خواندند و تصریح کردند: هدف اساسی نیروی دریایی باید ایجاد و ساماندهی یک نیروی نظامی در تراز ملت ایران و آرمان های نظام اسلامی باشد.

در این دیدار که در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای هفتم آذر را روز تکریم دریادلان نیروی دریایی دانستند و افزودند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت های زیادی در نیروی دریایی انجام شده اما پیشرفت سخت افزاری به تنهایی نشانه قدرت نیست.

ایشان، عامل ایجاد هویت، شخصیت و عظمت در چشم قدرتها را حضور عناصر دارای معرفت، عزم راسخ و شجاعت لازم خواندند و افزودند: خوشبختانه امروز ساخت و بافت انسانی نیروی دریایی خوب و در نقطه ی مقابل آن چیزی است که گذشتگان نااهل در قبل از انقلاب اسلامی، برای آن برنامه ریزی کرده بودند.

رهبر انقلاب با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت علمی، نظامی، بین المللی و سیاسی نیروی دریایی خاطرنشان کردند: نیروی دریایی هم از جهت علمی و تجهیزاتی اهمیت فراوانی دارد و هم با توجه به سیاست های حاکم بر منطقه و برخی تهدیدهای موجود، از موقعیت ویژه سیاسی و نظامی برخوردار است.

ایشان همچنین با اشاره به حضور نیروی دریایی در سواحل دریای عمان و تأثیرگذاری در آبادسازی ملی تصریح کردند: در صورت توجه دولت، نیروی دریایی می تواند زمینه ی پیشرفت و رشد جهشی این منطقه را فراهم کند.

در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالروز هفتم آذر گفت: لازم است با افزایش اقتدار دریایی، حرکت رو به جلوی کشور در کسب سیادت دریایی شتاب بیشتری یابد و نیروی دریایی بتواند برای ملت ها الهام بخش و امیدآفرین باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات