سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بعد از توافق اولیه میان ایران و ۱+۵، گام های بعدی ایران باید منجر به حذف همه تحریم ها شود.

به گزارش افکارنیوز ، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی فارس، با اشاره به توافق میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: توافقات حاصل شده میان ایران و گروه ۱+۵ توافقات اولیه ای است که برای مدت ۶ ماه طرفین همدیگر را به آزمون می گذارند.

وی افزود: این توافق نامه چند مزیت داشت، اول اینکه بالاخره زبان و ادبیات گفتمان تهدید، تحریم و فشار گروه ۱+۵ به گفتمان مذاکره و تعامل تبدیل شد، و دومین مزیت این توافق، این بود که حق غنی سازی ایران توسط گروه ۱+۵ پذیرفته شد و بالاخره اینکه ما توانستیم از اجماع فشار، تهدید و تحریم علیه کشورمان جلوگیری کنیم که در مجموع برای ما مثبت بود.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به عدم پایبندی غربی ها به توافقات خود با ایران و حتی دیگر کشورها، گفت: ما برای برداشتن گام بعدی باید منتظر بمانیم تا بفهمیم طرف غربی تا چه اندازه ای به تعهدات خود پایبند است، چرا که سوابق آنها نشان می دهد که معمولا مقید توافقات خود نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره تفسیرهای متفاوت و گوناگون از توافق اولیه ایران با گروه ۱+۵، گفت: از توافقات ایران و ۱+۵ تفسیر های زیادی شنیدیم و هرکسی تفسیر خودش را مطرح کرد اما ما باید به اعضاء تیم مذاکره کننده و آقای ظریف اعتماد کنیم چرا قطعا نظرات آنها نسبت به طرف غربی معتبرتر است.

وی در پایان با تدکید بر لزوم برداشته شدن کلیه تحریم ها علیه ایران، توسط غربی ها، گفت: مطمئنا باید گام های بعدی ایران منجر به کاهش جدی تحریم ها و در نهایت حذف همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات