محمد مرندی

یک کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به اظهارات اخیر باراک اوباما و جان کری درباره مذاکرات تصریح کرد: غربی ها دنبال ایجاد فضای رسانه ای برای توجیه وضعیت خود و تضعیف روحیه کشورهای طرف مقابل هستند.

به گزارش افکارنیوز ، سید محمد مرندی کارشناس مسائل بین المللی  با اشاره به اظهارات متناقض مقامات آمریکایی تصریح کرد که ما نباید به گفته های مقامات غربی اعتماد کنیم چرا که آنها به دنبال ایجاد فضای رسانه ای برای توجیه خود و تضعیف روحیه کشورهای طرف مقابل هستند.

وی با اشاره به دور قبلی گفت وگوها بین ایران و ۱+۵ گفت: وقتی ایران و ۱+۵ درباره برخی مسائل به توافق رسیدند و مقامات فرانسوی اقدام به کارشکنی کردند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ایران را متهم به مانع شدن در به نتیجه رسیدن مذاکرات کرد.

مرندی با اشاره به بی صداقتی آمریکایی ها تصریح کرد: ایران آنچه را که می خواست تاحد زیادی بدست آورد و ۱+۵ غنی سازی ایران را قبول کرده چرا که تهران هنوز به غنی سازی خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر بیش از این به غنی سازی ۲۰ درصد نیاز ندارد، اظهار داشت که ایران تا سال های آینده نیازهای ۲۰ درصد خود را به دست آورد و ما تا سال های آینده برای کارهای پزشکی و تحقیقاتی در راکتور تهران ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد داریم و توقف غنی سازی ۲۰ درصد به ضرر ما نیست.

این کارشناس با اشاره به اینکه طرف غربی مجبور شد تحریم ها را کاهش دهد، گفت: مهمترین چیزی که است به نتیجه رسیدن ۸ سال مقاومت ملت ایران بود و طرف غربی نمی تواند پیشرفت های ایران را بگوید و کشورمان همچنان به مسیر خود در پژوهش و غنی سازی ادامه خواهد داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات