کاخ سفید اعلام کرد که پس از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ باراک اوباما با بنیامین نتانیاهو تماس گرفت و قول داد که در زمینه رسیدن به یک راه حل جامع دو طرف با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش افکارنیوز ، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت تا درباره توافقی که آمریکا و دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵ در زمینه برنامه هسته ای ایران در مذاکرات با تهران در ژنو به آن رسیدند با وی گفت وگو کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرد: دو طرف بر هدف مشترک خود در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کردند.

مقامات آمریکایی گفتند که اوباما در گفت وگو با نتانیاهو گفت که آمریکا و دیگر کشورها" از ماه هایی که پیش رو دارند برای دنبال کردن یک راه حل صلح آمیز، پایدار و جامع که نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران را رفع کند" استفاده خواهند کرد.

آنها علاوه بر آن گفتند که اوباما با صراحت گفت که مایل است آمریکا و رژیم صهیونیستی بلافاصله شور و مشورت درباره تلاش ها برای مذاکره پیرامون یک راه حل جامع را آغاز کنند و بر تعهد قاطعانه کشورش نسبت به رژیم صهیونیستی که به ادعای آنها" دلیل خوبی برای شک داشتن به نیات ایران دارد" تاکید کرد.

اوباما چند ساعت پس از اینکه نتانیاهو توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را محکوم کرد و آن را یک اشتباه تاریخی خواند و گفت که این توافق دست و پایش را نمی بندد با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات