وزیرامور خارجه کشورمان به اشاره به رای گیری چند روز آتی نمایندگان سنا درباره تحریم های جدید علیه ایران تصریح کرد اگر کنگره این تحریم ها را تصویب کند تهران به مفاد توافقنامه با گروه ۱+۵ پایبند نخواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در گفت و گو با شبکه خبری ان بی سی آمریکا اعلام کرد اگر کنگره آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کند تهران به توافقنامه ای که با آمریکا و سایر قدرت های جهانی امضا کرده است پایبند نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: " اگر تحریم های جدید اعمال شوند، توافقی در کار نخواهد بود. این امر کاملا واضح است. توافق پایان خواهد یافت. زیر یک طرف نتوانسته که به تعهدات خود بر اساس معامله انجام گرفته پایبند باشد. "

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: " استفاده از این فرصت برای همه مهم بود. ما همه می دانستیم این پنجره کوچکی است که باید استفاده شود، و در غیر این صورت بسته خواهد شد. امیدوارم آنچه که مهم است این است که همه ما برای دستیابی به راه حل نهایی برای این مسأله همکاری کنیم. ما هم اکنون گام اول را برداشته ایم، کارهای سخت هنوز در مقابل ما قرار دارند. "

ظریف در ادامه با اشاره به توافقنامه کشورمان با گروه ۱+۵ گفت: " این توافقنامه می گوید که ایران دارای یک برنامه غنی سازی و نیز حق برخورداری از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای برای مقاصد صلح آمیز است. در نظر من حق برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز به معنای حق غنی سازی است. "

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: " من معتقد هستم (توافقنامه هسته ای) یک پیروزی برای همه است، به این معنی که آنها از رویارویی به سمت شناسایی واقعیت هایی که رخ می دهد، حرکت می کنند. "
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات